Aleido Sweden

Team Manager

OmrådeGöteborg
Publicerad2025-03-31
Ansök senastÖppet tills vidare

Om jobbet

Är inspiration och relationer grunden i din ledarstil?

Nu söker vi dig som vill leda ett av våra team i en roll där du är en viktig pusselbit för att våra konsulter ska kunna leverera bra lösningar av hög kvalitet till våra kunder. Trivs du i en föränderlig miljö där du har möjlighet att få människor att växa och samtidigt jobba kundnära så kan detta vara rollen för dig!

Låter det spännande? Fortsätt läsa och skicka in din ansökan redan idag!

Vad rollen innebär

Rollen som Team Manager är en dynamisk och omväxlande roll där du ihop med övriga Team Managers och avdelningschef ansvarar för att leda och utveckla affären såväl somavdelningen. Vi vet att det är våra medarbetare som kan göra den verkliga skillnaden för vår och våra kunders verksamhet. En stor del av din roll kommer därför handla om att inspirera, motivera och coacha dina medarbetare till att leverera strålande resultat hos våra kunder.

Avdelningen består av drygt 35 medarbetare och jobbar med både svenska och internationella kunder med bas i huvudsak i västra Sverige. I teamet ingår bland annat tekniska kommunikatörer, informationsarkitekter, Information Management-konsulter och uppdragsledare.

I rollen ingår även ett stort kundfokus där du skapar långsiktiga relationer och bidrar till affärsutvecklingen inom avdelningen.

Du kommer bl.a. ansvara för:
  • Medarbetarsamtal och lönesättning
  • Rekrytering av nya medarbetare till ditt team
  • Affärsutveckling hos befintliga och nya kunder
  • Projektleda strategiska projekt både internt och externt
  • Budget- och resultatuppföljning

Vem är du?

  • Du är skicklig på att bygga och förvalta relationer samt skapa förtroende hos andra.


  • Din goda kommunikativa förmåga och inspirerande ledarstil skapar engagemang hos medarbetare.


  • Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, är ett krav då vi verkar i både nationella och internationella miljöer.


  • Du har ett intresse för att utveckla både medarbetare och avdelningen.


  • Erfarenhet av sälj och/eller affärsutveckling.


  • Du har tidigare erfarenhet av roller som chef och ledare samthantering av kundrelationer.


  • Kunskap inom produktinformation är meriterande.


  • Som person är du en kommunikativ och inspirerande ledare som motiverar och engagerar andra. Du är modig, nyfiken och öppen för förändring, med en naturlig förmåga att skapa förtroende och bygga relationer.

    Du trivs med att utveckla både individer och verksamheter och har en flexibel och lösningsorienterad inställning. Din trygghet och samarbetsvilja gör dig till en stark lagspelare och ledare.

    Varför Aleido?
    • Innovativ miljö: Hos oss får du arbeta med de senaste AI- och teknologitrenderna, i en kultur som värderar ständig utveckling och lärande.
    • Flexibelt arbete: Vi har en progressiv distansarbetsmodell som ger dig friheten att balansera arbetslivet på ett sätt som passar dig.
    • Utveckling i fokus: Vi erbjuder en lärandekultur där du ständigt utmanas och har möjlighet att växa. Vårt löfte om lärande innebär att vi delar kunskap generöst och värdesätter din strävan att växa.
    • Hållbar framtid: Vår vision är att skapa tekniska lösningar som är både innovativa och hållbara.

    Vilka vi är

    Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den - genom att göra det avancerade lätt att förstå.

    Department Gothenburg - Aftermarket Information Role Aftermarket Information Locations Göteborg Remote status Hybrid

    Aleido Sweden

    FöretagAleido Sweden

    Sök efter fler liknande jobb