Om jobbet
Stockholm - vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss - för stockholmarna.Äldreförvaltningen ansvarar för kommunövergripande frågor rörande äldreomsorg, samt för att i dialog med stadsdelsnämnderna samordna, utveckla och följa upp äldreomsorgen i staden.
Välkommen till oss
Nu söker vi en ny medarbetare till hr på äldreförvaltningen.
Du kommer att vara en del av hr-funktionen tillsammans med en hr-ansvarig. Som hr-konsult arbetar du brett inom hr-området, stöttar chefer och verksamheten i både operativa och strategiska frågor.
Hr-funktionen tillhör administrativa avdelningen som består av 12 medarbetare och en avdelningschef. Vi är en tvärprofessionell avdelning som samlar funktioner för verksamhetsstöd, ekonomi, hr, nämnd & registratur, juridik, inköp, vaktmästeri och administration.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en bred roll inom hr och personalfrågor. Du ingår i ett mindre team med möjlighet till lärande och utveckling i arbetet, och genom stadens nätverk finns goda möjligheter för kompetensutveckling. Vi erbjuder dig även:
en arbetsplats och ett verksamhetsområde i ständig utveckling
ett nyrenoverat aktivitetsbaserat kontor i centrala Älvsjö
friskvårdsbidrag
vinter- och sommararbetstid
flextid
Läs mer om vilka förmåner vi i Stockholms stad erbjuder på https://jobba.stockholm/formaner/
Din roll
Som hr-konsult på äldreförvaltningen får du ett omväxlande uppdrag som är både operativt, administrativt och strategiskt inom hr-området. I din roll ingår personaladministrativa uppgifter så som hantering av personalakter och administration i hr-system. Som hr-konsult på äldreförvaltningen kommer du att:
ge stöd och coacha förvaltningens chefer
upprätthålla och utveckla förvaltningens systematiska arbetsmiljöarbete
utveckla rutiner och arbetssätt inom dina arbetsområden
hantera personalakter och andra personaladministrativa uppgifter så som behörighetstilldelning i hr-system och administration av medarbetarenkäten
delta i några av stadens interna nätverk inom personalområdet
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har:
examen inom personalvetenskap från högskola eller universitet, eller annan utbildning och erfarenhet som bedöms likvärdig
erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
god kunskap i kollektivavtalet "Allmänna bestämmelser"
goda kunskaper i svenska i tal och skrift
goda IT-kunskaper och vana att arbeta i olika hr-system
I den här rollen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och bedömer följande personliga förmågor under processens gång;
Du är strukturerad, tar ansvar för och driver självständigt uppgifter vidare. Du är noggrann, har förmåga att se detaljer och är grundlig i ditt sätt att planera och utföra arbetsuppgifter. Du har förmågan att anpassa din kommunikation och når fram till andra på ett tydligt sätt. Tjänsten som hr-konsult innebär många kontakter och du bidrar till ett gott samarbete genom ett öppet och problemlösande förhållningssätt.
Övrigt
I den här rekryteringen arbetar vi utan ett personligt brev och vi bedömer din ansökan utifrån ditt CV och de frågor som du har besvarat i samband med din ansökan. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Stockholms kommun
FöretagStockholms kommun
Sök efter fler liknande jobb
Liknande jobb
Samlingsannons för konsulter inom HR-området🧩
Johanneshov - Sway Sourcing - Publicerad 2024-11-28Microsoft Dynamics 365 Business Central-konsult till Consilia
Intresseanmälan - Gör din praktik som Researcher inom rekrytering hos oss
Fuengirola - Sway Sourcing - Publicerad 2024-12-11Staffing & Recruitment Assistant till Academic Work i Stockholm
Stockholm - Academic Work Sweden AB - Publicerad 2025-01-10Rekryterare till bank
Stockholm - Adecco Sweden Aktiebolag - Publicerad 2025-01-10Spontanansökan HR/Lön
Stockholm - Avanzera AB - Publicerad 2025-01-08