Aleido Sweden
Är du vår nästa Team Manager?
Om jobbet
Som relationsbyggare med inspirerande ledarskap får du möjligheten att påverka både din egen och dina medarbetares vardag i en dynamisk arbetsmiljö. Låter det som en utmaning för dig? Läs vidare och skicka in din ansökan redan idag!
Vad rollen innebär
I rollen som Team Manager kommer du att ingå i ledningsgruppen som ansvarar för att leda och utveckla avdelningen, samt bygga långsiktiga relationer med våra kunder. För oss är långsiktigt relationsbyggande och ett öppet samarbetsklimat centrala värderingar som styr oss i alla kundkontakter.
Du leder dina medarbetare med fokus på utveckling och innovation inom eftermarknadsinformation, där vi arbetar med både svenska och internationella kunder. På vår avdelning i Stockholm jobbar över 40 specialister inom teknisk kommunikation, informationsarkitektur, UX och tekniska illustrationer.
I din roll kommer du att coacha och motivera dina medarbetare att fortsätta leverera innovativa och nytänkande informationslösningar.
Du kommer bland annat att ansvara för:
Vem du är
Vi söker dig som har:
Meriterande:
Du är en relationsbyggare som skapar förtroende och engagemang, med en ledarstil som inspirerar och skapar rätt förutsättningar för dina medarbetares framgång.
Varför Aleido?
Vilka vi är
Aleido är ett internationellt företag i framkanten av utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den - genom att göra det avancerade lätt att förstå.
Department Stockholm - Aftermarket Information Role Other Locations Stockholm Remote status Hybrid
Vad rollen innebär
I rollen som Team Manager kommer du att ingå i ledningsgruppen som ansvarar för att leda och utveckla avdelningen, samt bygga långsiktiga relationer med våra kunder. För oss är långsiktigt relationsbyggande och ett öppet samarbetsklimat centrala värderingar som styr oss i alla kundkontakter.
Du leder dina medarbetare med fokus på utveckling och innovation inom eftermarknadsinformation, där vi arbetar med både svenska och internationella kunder. På vår avdelning i Stockholm jobbar över 40 specialister inom teknisk kommunikation, informationsarkitektur, UX och tekniska illustrationer.
I din roll kommer du att coacha och motivera dina medarbetare att fortsätta leverera innovativa och nytänkande informationslösningar.
Du kommer bland annat att ansvara för:
- Medarbetarsamtal och lönesättning
- Rekrytering och utveckling av dina medarbetare
- Projektledning av strategiska projekt, internt och externt
- Budget- och resultatuppföljning
- Bygga och upprätthålla starka kundrelationer
Vem du är
Vi söker dig som har:
- Ett stort intresse för att utveckla medarbetare och avdelningar
- Erfarenhet av ledarskap och personalansvar
- Intresse för merförsäljning och affärsutveckling
- En akademisk examen
- Obehindrade kunskaper i svenska och engelska
Meriterande:
- Erfarenhet från konsultbranschen eller eftermarknadsinformation
- Teknisk kompetens med erfarenhet från teknikutveckling, gärna från techbranschen
Du är en relationsbyggare som skapar förtroende och engagemang, med en ledarstil som inspirerar och skapar rätt förutsättningar för dina medarbetares framgång.
Varför Aleido?
- Innovativ miljö: Hos oss får du arbeta med de senaste AI- och teknologitrenderna, i en kultur som värderar ständig utveckling och lärande.
- Flexibelt arbete: Vi har en progressiv distansarbetsmodell som ger dig friheten att balansera arbetslivet på ett sätt som passar dig.
- Utveckling i fokus: Vi erbjuder en lärandekultur där du ständigt utmanas och har möjlighet att växa. Vårt löfte om lärande innebär att vi delar kunskap generöst och värdesätter din strävan att växa.
- Hållbar framtid: Vår vision är att skapa tekniska lösningar som är både innovativa och hållbara.
Vilka vi är
Aleido är ett internationellt företag i framkanten av utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den - genom att göra det avancerade lätt att förstå.
Department Stockholm - Aftermarket Information Role Other Locations Stockholm Remote status Hybrid
Aleido Sweden
FöretagAleido Sweden