Apple
SE-Technical Specialist
Om jobbet
Det är i Apple-butiker allt det bästa med Apple strålar samman. Vi använder våra expertkunskaper och erbjuder en unik Apple-upplevelse så att människor ska kunna göra allt de gillar mest. På Apple anser vi att inkludering är ett gemensamt ansvar och arbetar tillsammans för att skapa en kultur där alla hör hemma och inspireras att göra sitt allra bästa.\\n\\nSom Technical Specialist erbjuder du alla kunder teknisk support och skicklig felsökning, samtidigt som du skapar intresse för Apples produkter och tjänster. Du ger enastående service och ser till att kunderna får ut mesta möjliga av Apples produkter. \\n\\nEn Technical Specialist ser även till att kunder får information om reparationsalternativ och Apples produkter och tjänster.Utveckla omfattande och uppdaterade kunskaper om Apples alla produkter och tjänster samt reparationsprocesserna i Genius Bar för att kunna utföra och främja effektiva reparationer av hög kvalitet.\n\nBistå kunder som har problem med Apples produkter eller program genom att visa omsorg och empati och använda alla verktyg och resurser som Apple tillhandahåller.\n\nFelsöka, diagnosticera och lösa servicefrågor som gäller viss hårdvara och mjukvara från Apple.\n\nSamarbeta med teamledare för att identifiera återkommande reparationsproblem och andra servicebrister och se till Apple får feedback om detta.\n\nErbjuda Apples kunder enastående service genom att ta reda på deras behov, identifiera möjligheter till ägande, presentera produkter och tjänster samt informera om relevanta köpalternativ.\n\nUtföra andra uppgifter vid behov, inklusive men inte uteslutande att bistå med kundrelaterade aktiviteter i alla delar av butiken.\n\nBidra till en inkluderande miljö genom att respektera allas olikheter och vara öppen för att lära av andra.\n\nExemplifiera Apples värderingar om inkludering och mångfald i det dagliga arbetet.
Du ska ha möjlighet att jobba utifrån ett schema som utgår från verksamhetens behov, vilket kan innebära kvällar, helger och allmänna helgdagar, samt tillförlitligt jobba enligt schemat som läggs i linje med lokal lagstiftning och med eventuella godkända anpassningar.\nDu ska även ha mycket goda kunskaper i det lokala språket i både tal och skrift.
Vi förväntar att du:\nUppvisar teknisk expertis om Apples produkter och tjänster.\nFöljer felsökningssteg för att hitta orsaken till ett tekniskt problem i en kundservicemiljö.\nHanterar kundserviceproblem med omsorg och god social kompetens.\nKontinuerligt lär dig och fördjupar dina kunskaper om Apples produkter och tjänster samt produkter från andra tillverkare för att förbättra kundupplevelsen.\nArbetar i en hektisk miljö och hanterar flera uppgifter samtidigt.\nFungerar bra i en teammiljö och delar ansvar med kollegor i teamet.\nKan anförtros känslig eller konfidentiell information, med bibehållet fokus på Apples kärnvärden.\nÄr nyfiken och öppen för att lära av andra och hjälpa andra att utvecklas.
Apple
FöretagApple




