Om jobbet
Det är i Apple-butiker allt det bästa med Apple strålar samman. Vi använder våra expertkunskaper och erbjuder en unik Apple-upplevelse så att människor ska kunna göra allt de gillar mest. Vi anser att inkludering är ett gemensamt ansvar och arbetar tillsammans för att skapa en kultur där alla hör hemma och inspireras att göra sitt allra bästa.\\n\\nSom Business Expert ingår du i ett team som brinner för att hjälpa företag till framgång. Du skapar ägare genom att bygga relationer med nya och befintliga företagskunder, identifiera möjligheter, föreslå lösningar, förutse kundbehov och göra avslut. Du kan ta fram företagslösningar som är skräddarsydda efter kundens behov tack vare dina kunskaper om branschtrender samt Apples produkter och tjänster och om teknik från andra tillverkare.\\n\\nDu är en mycket duktig säljare med enastående social kompetens och förmåga att påverka. Du betraktas som en resurs i det större butiksteamet genom att inspirera till en miljö där Apple Retail Business är en del av allas ansvar.Etablera och engagera företagskunder genom att presentera vår teknik och visa hur produkter och lösningar från Apple och andra tillverkare kan bidra till att utveckla verksamheten och berika kundernas och medarbetarnas vardag.\n\nProaktivt engagera Apple Retails företagskunder och erbjuda dem enastående kundservice genom att ta reda på deras behov, identifiera möjligheter till ägande, presentera produkter och tjänster samt informera om relevanta köpalternativ.\n\nFungera som mentor och den person som butiksteamet vänder sig till beträffande behov och lösningar för företagskunder.\n\nIdentifiera och rekommendera unika erbjudanden som passar kundernas företagsbehov och samarbeta med hela Apple-butiken beträffande företagsmöten, workshops och event.\n\nLägga grunden till långsiktiga relationer mellan lokala företagskunder och Apple Retail genom proaktivt och informativt engagemang, enastående service och skräddarsydda rekommendationer.\n\nHålla företagskundernas kontakt- och kundinformation uppdaterad i vår CRM-app så att Apple alltid har korrekt affärsinformation. \n\nUtföra andra uppgifter vid behov, inklusive men inte uteslutande att bistå med kundrelaterade aktiviteter i alla delar av butiken.\n\nBidra till en inkluderande miljö genom att respektera allas olikheter och vara öppen för att lära av andra.\n\nExemplifiera Apples värderingar om inkludering och mångfald i det dagliga arbetet.
Du behöver:\nHa möjlighet att jobba utifrån ett schema som utgår från verksamhetens behov, vilket kan innebära kvällar, helger och allmänna helgdagar, samt tillförlitligt jobba enligt schemat som läggs i linje med lokal lagstiftning och med eventuella godkända anpassningar.\nHa erfarenhet av detaljhandel, försäljning eller liknande arbetslivserfarenhet.\nHa erfarenhet av Apples produkter, tjänster och lösningar.\nHa mycket goda kunskaper i det lokala språket i både tal och skrift.
Vi förväntar att du:\nUppvisar meriter av goda prestationer och resultat.\nKommunicerar bra och anpassar ditt sätt att kommunicera beroende på vem du talar med.\nArbetar i en hektisk miljö och fatta tidsenliga beslut, ibland med snäva tidsramar och under press.\nSkapar goda relationer och kan samarbeta väl med både interna och externa kunder, bland annat företagare och företagsledare.\nUppvisar utmärkt organisationsförmåga samt förmåga att prioritera och snabbt reagera på önskemål från kunder. \nHar en djup teknisk förståelse för Apples produkter och tjänster både i butik och online samt ingående kunskaper om företagslösningar och branschtrender.\nLär dig, förstår och använder nya verktyg och system.
Apple
FöretagApple






