Administratör Inbound på Beijers Centrallager i Eskilstuna

OmrådeEskilstuna
Publicerad2025-03-19
Ansök senastÖppet tills vidare

Om jobbet

Som administratör på Beijers centrallager i Eskilstuna blir du en del av ett engagerat team där samarbete, ordning och säkerhet står i fokus. Vi söker dig som trivs i en dynamisk miljö, gillar att arbeta i system och vill bidra till en effektiv logistik. Bli en del av vårt härliga team och bygg Beijer med oss!

Om uppdraget
Beijer fortsätter att satsa och kommer under våren ta över driften av sitt nya centrallager i egen regi. I samband med detta söker vi en administratör för ankommande gods som kan vara med på resan att bygga upp en stark Beijer-kultur tillsammans med drygt 100 nya kollegor i Eskilstuna Logistikpark. Det nya lagret är en 63 000 kvadratmeter modern byggnad som inkluderar den senaste tekniken, med tillhörande gym.

Som administratör på Inbound blir du en del av ett härligt och engagerat team som genom gott samarbete har roligt och utvecklas tillsammans i arbetet. Du får en aktiv och varierande arbetsdag i en stöttande miljö, med möjlighet att utvecklas inom lager och logistik - varje dag!

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Ta emot aviseringar från leverantörer
  • Boka lossningstider samt portar och förbereda för godsmottagning
  • Avvikelsehantering
  • Kontakter med andra funktioner inom lagret samt övriga funktioner inom Beijer


Arbetstider: måndag-fredag kl. 06:00-15:00

Vem är du?
Du är en lagspelare med driv och energi som trivs i en inkluderande kultur och aktivt bidrar till en schysst arbetsmiljö. Ordning och reda är en självklar del och vi värdesätter högt säkerhets- och kvalitetstänk, flexibilitet och en vilja att påverka och förbättra arbetssätt. Tillsammans skapar vi en härlig stämning och når resultat genom engagemang och omtanke om varandra. Vi arbetar i tighta team inom en snabbfotad bransch, där det är viktigt att kunna hantera många delar med en positiv inställning.

Krav för tjänsten:
  • Systemvana, vi arbetar bla i WMS systemet NYCE.LOGIC
  • God förmåga att aktivt säkerställa processer och administrativa flöden
  • Flytande svenska (tal och skrift)
  • Körkort/AM-kort


Kunskap inom byggmaterial och/eller lager/logistik anses meriterande.

Beijer som arbetsgivare
Beijer Byggmaterial erbjuder dig en roll i ett företag med en stark företagskultur och tydliga värderingar. Vi ska vara den mest pålitliga byggmaterialhandlaren genom att vara schyssta, passionerade och stolta. Vi är stolta över att vara proffsbyggarnas förstahandsval, vilket vi lyckas med genom ett starkt lokalt entreprenörskap och det centrala stöd som Servicekontoret erbjuder.

I denna roll rapporterar du till Arbetsledaren och blir en del av ett härligt, passionerat team. Vi erbjuder kollektivavtalsenlig lön och schyssta villkor.

Känner du att detta stämmer in på dig och att det är nästa steg i din karriär? Varmt välkommen att skicka in din ansökan!

Anställningsform
Tillsvidareanställning med provanställning

Placeringsort
Beijers Centrallager i Eskilstuna

Tillträde
Enligt överenskommelse

Rekryteringsprocess
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Vi tar inte emot ansökningar via mejl utan hänvisar till ansökningsformulär via vår annons. Samtliga sökande kontaktas efter avslutad rekryteringsprocess.

För frågor om tjänst eller process
Nicolas Leon, Arbetsledare på Beijers Centrallager,
mail:nicolas.leon@beijerbygg.se

Beijer Byggmaterial Aktiebolag

FöretagBeijer Byggmaterial Aktiebolag
Visa alla jobb för Beijer Byggmaterial Aktiebolag

Sök efter fler liknande jobb