Om jobbet
Interim HR-konsult - Region GävleborgStart: Beräknad till februari 2026
Uppdragets längd: 1 år med möjlighet till förlängning
Om uppdraget
Region Gävleborg söker en erfaren HR-konsult för ett interimuppdrag kopplat till upphandling och implementering av ett nytt HR-system. Regionen ska ersätta nuvarande lösningar och samla 17 olika funktioner/moduler för hantering av HR- och löneprocesser. Du kommer att arbeta nära projektgrupper och upphandlare för att säkerställa en smidig process.
Dina arbetsuppgifter
Stödja projektgrupper i framtagande av relevanta kravspecifikationer
Ge rådgivning vid upphandling enligt LOU
Delta i strategiarbete och planering för implementering av nytt HR-system
Säkerställa att projektet följer lagar och riktlinjer
Löpande avstämning med Regionens projektledare
Kravprofil (obligatoriska krav)
Minst 3 års erfarenhet inom HR-området
Erfarenhet av upphandling av HR-system inom offentlig sektor (LOU)
Erfarenhet av implementering av HR-system
Konsultativt och inkluderande arbetssätt
God kunskap om gällande lagstiftning inom området
Har deltagit i kravarbetet för minst 3 upphandlingar hos 2 uppdragsgivare inom offentlig förvaltning, med minst 1000 anställda.
Flytande svenska i tal och skrift
Meriterande
Erfarenhet av komplexa HR-projekt inom region eller kommun
Förmåga att leda workshops och utbildningar
Ansökan
Vid ansökan ska CV styrka de obligatoriska kraven för tjänsten samt tre referensuppdrag/tjänster varav; ett som avser yrkeserfarenhet inom HR, och två som avser deltagande vid upphandling av HR-system. Vi intervjuar löpande så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt.
Human Capital Group HCG AB
FöretagHuman Capital Group HCG AB
Visa alla jobb för Human Capital Group HCG AB



