Supportmedarbetare till FDT-systems

OmrådeLuleå
Publicerad2025-11-26
Ansök senast2025-12-27

Om jobbet

Vill du kombinera ditt tekniska intresse med förstklassig service?

Hos FDT System får du chansen att bli en nyckelperson i vårt supportteam, där du hjälper företag att lyckas med våra affärs- och kassasystem.

Här får du både trygghet och utvecklingsmöjligheter!

OM TJÄNSTEN

Vi söker en supportagent som brinner för att lösa problem och skapa nöjda kunder. Du blir en

del av vårt team i Luleå och arbetar med att ge support till företagskunder genom att felsöka

programvaror och bidra till att våra lösningar fungerar optimalt.

Tjänsten är på heltid och inleds med en gedigen introduktion som ger dig både praktisk och

teoretisk kunskap.

Du erbjuds

- En arbetsplats där din insatts gör skillnad för våra kunder

- Gedigen introduktion och utbildning

- Möjlighet att utveckla din kompetens inom teknik och kundservice

- Ett team med stark gemenskap och korta beslutsvägar

- En roll med variation och ansvar i en bransch som ständigt utvecklas

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

I rollen som supportagent arbetar du huvudsakligen med att ge support kring företagets produkter

samt felsöka programvaror och dess tillbehör. Du tar emot inkommande samtal samt mejl från

företagskunder och hjälper dem med frågor kring produkterna. Du lyssnar till kundens behov och

informerar om FDTs tjänsteutbud för att leverera den bästa lösningen. Målet är alltid att uppnå en god

service och en hög kundnöjdhet. Du arbetar mot uppsatta mål och för en kontinuerlig dialog med din

chef för att få den stöttning och utmaning du behöver.

Beredskapsarbete och helgarbete förekommer.

VI SÖKER DIG SOM

* Har gymnasieutbildning, gärna inom IT eller teknik

* Är serviceinriktad och kommunikativ

* Har goda kunskaper i svenska och engelska

Det är meriterande om du har

- Har erfarenhet av support, kassasystem eller ekonomi

- Vi ser det som meriterande om du bor i eller har en anknytning till Luleå

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

* Lösningsorienterad

* Ansvarstagande

* Samarbetsinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work Sweden AB

FöretagAcademic Work Sweden AB
Visa alla jobb för Academic Work Sweden AB

Liknande jobb

IT-support till Axfood IT

Bravura Sverige AB

Stockholm20/11 - tills vidare
Rekommenderat