Supporttekniker 1st line i Östersund

OmrådeÖstersund
Publicerad2025-11-26
Ansök senast2025-12-26

Om jobbet

Supporttekniker
1st Line Supporttekniker till Fujitsu - Östersund
📍Plats:Östersund
Start:2026-01-05
📅Slut:2026-12-31
💼Omfattning:100 %
🚫Remote:Nej
Om uppdraget
Fujitsu söker en engagerad och serviceinriktad1st line supportteknikertill deras Service Desk i Östersund. Här får du möjlighet att arbeta i en omväxlande supportmiljö, där du är en viktig del i att ge kunderna bästa möjliga service och teknisk hjälp.
Vi söker dig som
Du trivs i en roll där kundkontakt, problemlösning och tekniskt intresse står i centrum. För att lyckas i rollen ser vi att du har:
Krav
  • Minst 1 års erfarenhet av IT-support, kundservice eller BackOffice.
  • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.
  • Hög kommunikativ förmåga och god pedagogisk förmåga.
  • Stark teknisk förståelse och vilja att lära nytt.
  • Mycket hög servicekänsla och ett professionellt bemötande.
Önskvärt
  • Körkort
  • Erfarenhet av eller kunskaper inom:
    • Windows 10
    • Google Suite
    • Office365
    • Active Directory
    • Nätverk
    • Exchange
    • Kundtjänst
    • iOS/Apple
    • Android OS
Du kommer att supportera både svensk- och engelsktalande kunder, så du behöver vara bekväm på båda språken.
Meriterande kunskaper
Det är fördelaktigt - men inget krav - om du har erfarenhet av:
  • Servicedesk-miljöer
  • Support mot slutanvändare
  • Handel, service eller teknikrelaterade roller
Dina arbetsuppgifter
Som supporttekniker hos Fujitsu kommer du att:
  • Ge support via telefon, mail och andra medier.
  • Felsöka och guida användare på ett pedagogiskt, lugnt och tydligt sätt.
  • Skapa en trygg och positiv kundupplevelse vid varje kontakt.
  • Hantera ett brett spektrum av tekniska frågor från slutanvändare.
Du är ansvarstagande, drivande och har ett genuint intresse för teknik. Du trivs lika bra i team som att arbeta självständigt.
Arbetstider
Tjänsten innebärskiftarbete 24/7enligt rullande schema - dag, kväll, natt och helg.
Övrigt
  • Resor kan förekomma i samband med utbildningar.
  • Vid intervju önskas referensrapport.
  • Utökad bakgrundskontroll och säkerhetsprövningsintervju genomförs på slutkandidat.
Om Barona
Barona är ett internationellt bolag med finska rötter. Sedan starten 1999 har vi växt till att verka i 10 länder. Vi fungerar som en naturlig länk mellan uppdragsgivare och anställda och erbjuder skalbara, hållbara och moderna personal- och kompetenslösningar. Hos oss har du alltid nära kontakt med din konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag.

Läs mer om oss:Barona - Rekrytering - Bemanning - Outsourcing - Lediga Jobb
Ansökan
Uppfyller du kvalifikationerna och tycker att tjänsten låter intressant? Välkommen med din ansökan! Vi önskar CV/meritförteckning - gärna med ett kort personligt brev om varför du söker tjänsten. Ansökan skickas via vårt system (ej via e-post av GDPR-skäl).

Vill du vara en del av Fujitsus engagerade supportteam i Östersund?
Skicka in din ansökan på en gång!Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

INDTECH

IT / Telekommunikation / Internet

Barona Sweden

Liknande jobb

Supporttekniker 1st Line – Östersund

Barona Sweden

Östersund29/9 - 7/12
3 dagar kvar