Specialist inom medlemslojalitet och återrekrytering via telefon

Om jobbet
Tänk om du fick använda både din kompetens och kreativitet och samtidigt göra gott för andra? Vi är Vårdförbundet, ett yrkes- och fackförbund som arbetar för att barnmorskor, biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och sjuksköterskor ska ha ett bra arbetsliv, rimliga löner och hållbara arbetstider. Våra medarbetare jobbar med både hjärta och hjärna för att Vårdförbundets 117 000 medlemmar ska kunna utvecklas i sina yrken. Välkommen att söka det bästa jobbet!
Om oss
Vi på Vårdförbundet arbetar varje dag för att förbättra villkoren på arbetsmarknaden och stärka våra medlemmars trygghet i arbetslivet. Med över 117 000 medlemmar är vi en stark röst.
Nu söker vi en Specialist inom medlemslojalitet och återrekrytering – en engagerad och driven person som brinner för medlemsnytta och vill vara med och skapa varaktiga relationer med våra medlemmar. Du vill vara delaktig i att Vårdförbundet blir fler och behåller medlemmarna.
Du kommer tillhöra enheten för medlemsutveckling som består av fyra sektioner. Din placering blir på Sektionen Sälj och rekrytering.
Om rollen
I den här rollen blir du en nyckelperson i vårt medlemsarbete. Du ansvarar och bemannar vår utträdeslinje, där du dagligen har kontakt med medlemmar som funderar på att lämna förbundet. Du kan medlemskapet och dess fördelar på dina fem fingrar. Du är retorisk skicklig och har passion för införsäljning. Du hjälper personerna att fatta ett välgrundat beslut, dvs. att stanna kvar i förbundet.
Du kommer att utbildas inom vårt medlemskap, vilket kommer göra dig till en expert som har god insikt i hur vi som förbund gör skillnad – för varje medlem i deras arbetsliv.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
ta emot och hantera samtal från medlemmar som vill avsluta sitt medlemskap
lyssna aktivt, identifiera behov och bemöta med professionalism
tydligt och trovärdigt beskriva medlemskapets värde, tjänster och förmåner
följa upp samtal och bidra till statistik och analys av orsaker till utträden
delta i förbättringsprojekt som stärker medlemslojaliteten och utvecklar medlemsresan
vid behov ringa medlemmar och ickemedlemmar i rekryterande och lojalitetsskapande samtal
Vi söker dig som:
har erfarenhet av försäljning eller kundretention
är van vid att använda telefonen som arbetsredskap
är målmedveten och resultatorienterad
är en varm, trygg och van retoriker
har förmåga att skapa förtroende och bygga relationer i samtal
är strukturerad, driven och trivs i en miljö där engagemang och dialog står i fokus
Arbetsplats: Vårdförbundet
Placering: Stockholm
Anställningsform: Tillsvidare, heltid (provanställning tilllämpas)
Kontaktperson
Sandro D'Errico, sandro.derrico@vardforbundet.se
Fackliga kontaktpersoner
Johanna Ödell, Akademikerföreningen, johanna.odell@vardforbundet.se
Tobias Sved, Unionen klubben, tobias.sved@vardforbundet.seAnsökan
Ansökan
Skicka in din ansökan senast den 14 december 2025




