Senior HR-medarbetare till Keller i Luleå!

OmrådeLuleå
Publicerad2025-12-03
Ansök senast2025-12-21

Om jobbet

Har du erfarenhet av brett operativt HR-arbete och tidigare arbetat med HR-administration, rekryteringsadministration och chefsstöd? Då kan denna möjlighet vara för dig!

Nu söker vi en senior HR-medarbetare till Keller´s team i Luleå. Vi söker dig som har erfarenhet av brett och operativt HR-arbete, och som trivs i en miljö med snabb framfart.

Sök tjänsten redan idag, urvalet sker löpande.

Information om tjänsten och Keller

Professionals Nord söker för Keller´s räkning en HR-medarbetare till teamet i Luleå. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Keller under initialt 12 månader.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och kundens önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till fanny.skott@pn.se

Keller Grundläggning är en del av Keller Group, världens största geotekniska lösningsspecialist. Keller arbetar med projekt inom flera områden, bland annat infrastruktur, bygg och anläggning. Som entreprenör skiljer sig Keller från andra genom att själva ha all kompetens och resurser i egen regi, tjänstepersoner, konstruktörer, yrkesarbetare och maskiner. Med en stark närvaro globalt och i Sverige strävar Keller Grundläggning efter att leverera hållbara lösningar till sina kunder.

Arbetsuppgifter

I rollen som HR-medarbetare ansvarar du för ett brett spektrum av operativa HR-uppgifter. Du arbetar prestigelöst och stöttar verksamheten i såväl administrativa moment som kvalificerade HR-frågor.

Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat:

HR-administration och hantering av personalrelaterade system och dokumentation

Rekryteringsadministration och stöd i delar av rekryteringsprocessen

Rådgivning och stöd till chefer i frågor kopplade till arbetsrätt, rekrytering, lön och arbetsmiljö

Samverkan med övriga HR-teamet som är baserat i Kungsbacka, vilket även innebär regelbundna besök på plats cirka en gång per månad

Vara närvarande på site cirka två dagar i veckan för att få nära inblick i verksamheten och kunna stötta medarbetare och chefer på plats

Arbetet sker måndag-fredag under kontorstider och du utgår från det moderna kontoret på Storgatan i Luleå. Här blir du en del av ett engagerat team med härliga och likasinnade kollegor.

Vi söker dig som

Vi söker dig som är driven, självgående och ansvarstagande, och som trivs i en roll där du arbetar nära verksamheten och tar stort eget ansvar. Du är lösningsorienterad och prestigelös i ditt arbetssätt, och har lätt för att anpassa dig till nya situationer och prioriteringar.

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

• Högskoleutbildning inom HR eller annan relevant utbildning

• Dokumenterad erfarenhet av brett och operativt HR-arbete

• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

• B-körkort

• Erfarenhet av att arbeta med HR-frågor inom liknande bransch ses som meriterande, men är inte ett krav för tjänsten.

START: Enligt överenskommelse/omgående

OMFATTNING: Heltid

STAD: Luleå

URVAL: Sker löpande

KONTAKT: Fanny Skott

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på fanny.skott@pn.se

Professionals Nord Luleå AB

FöretagProfessionals Nord Luleå AB
Visa alla jobb för Professionals Nord Luleå AB

Liknande jobb

Metso söker HR-manager till Norrbotten

Jefferson Wells AB

Luleå2/12 - 23/12
Rekommenderat