M&K Juristbyrå AB

Sekreterare med språkkunskaper

OmrådeMalmö
Publicerad2025-11-28
Ansök senast2025-12-28

Om jobbet

About Us

We are a legal services firm providing support to both individuals and businesses in various areas of law. As we are now receiving an increasing number of clients from other EU countries, we are looking to strengthen our team with a secretary who can communicate professionally in several languages.

Job Responsibilities

Your main duties will include:

greeting and assisting clients and visitors

handling telephone and email communication

scheduling appointments and managing administrative tasks

supporting our lawyers with day-to-day office administration

managing documents and providing simple translations when needed

Requirements

To meet the needs of our international clients, you must have:

excellent knowledge of German

excellent knowledge of Arabic

good knowledge of English

solid computer skills

strong written and verbal communication skills

good administrative skills and attention to detail

These language skills are essential, as a significant portion of our clients come from German-speaking and Arabic-speaking EU countries.

Merits (Optional but Preferable)

previous experience as a secretary or administrative assistant

experience working in a legal environment

additional language skills

experience in client service roles

Personal Qualities

We are looking for someone who is:

service-minded

organised

able to work under pressure

responsible

a good team player

We Offer

a stable and professional working environment

opportunities for development within administration and legal services

a varied role with daily international contact

Application

Please submit your CV and a short cover letter.

Om oss

Vi är en juristverksamhet som hjälper privatpersoner och företag inom flera rättsområden. Vi har på senare tid fått allt fler klienter från andra EU-länder, vilket gör att vi nu behöver förstärka vårt team med en sekreterare som kan kommunicera effektivt på flera språk.

Arbetsuppgifter

Som sekreterare hos oss kommer du bland annat att:

ta emot klienter och besökare

sköta telefon- och mejlkommunikation

boka möten och administrera ärenden

bistå jurister med administrativa uppgifter

hantera dokument och enklare översättning när det behövs

Kravprofil

För att kunna ge professionellt stöd till våra klienter behöver du:

mycket goda kunskaper i tyska

mycket goda kunskaper i arabiska

goda kunskaper i engelska

god datorvana

god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

god administrativ förmåga och noggrannhet

Språkkunskaperna är ett nödvändigt krav eftersom en betydande del av våra klienter kommer från tyskspråkiga och arabiskspråkiga EU-länder.

Meriterande

erfarenhet av arbete som sekreterare eller administratör

erfarenhet från juridisk verksamhet

fler språkkunskaper

vana vid kundkontakt

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är:

serviceinriktad

strukturerad

stresstålig

ansvarstagande

bra på att samarbeta

Vi erbjuder

en trygg och professionell arbetsmiljö

möjlighet att utvecklas inom administration och juridik

ett arbete med stor variation och daglig internationell kontakt



Ansökan

Välkommen med din ansökan bestående av CV och ett kort personligt brev.

Öppen för alla

Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

M&K Juristbyrå AB

FöretagM&K Juristbyrå AB

Sök efter fler liknande jobb

Liknande jobb

Administratör till ONE Nordic AB

Bravura Sverige AB

Malmö14/11 - tills vidare
Rekommenderat