Personalsamordnare med inriktning rekrytering till personlig assistans

OmrådeBoden
Publicerad2025-12-17
Ansök senast2026-01-18

Om jobbet

Hos Bodens kommun blir du en del av samhällsutvecklingen och arbetar med lösningar för en hållbar framtid. Du möts av stöd, förtroende och möjlighet att växa - tillsammans med engagerade kollegor.

Vi tror på att våga prova nytt och erbjuder trygga villkor samt ett meningsfullt arbete, både i din yrkesroll och som människa.

Läs mer om vad vi erbjuder på www.boden.se/jobbaiboden

Till Personlig assistans söker vi en personalsamordnare med inriktning mot rekrytering.

Välkommen in med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER

Personalsamordnaren har en arbetsgivarroll och ansvarar för den dagliga personalplaneringen och rekryteringen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ansvara för långtids- samt korttidsrekrytering. Arbetet innebär även att delta på rekryteringsmässor, uppsökande verksamhet, intervjuer mm. Det innebär också daglig kontakt och samverkan med enhetschefer, personalsamordnare med inriktning mot schemaläggning, baspersonal samt övriga verksamheter inom kommunen.

Personalsamordnare arbetar i verksamhetssystemen Personec, Winlas och TimeCare.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig med erfarenhet av kommunal eller regional verksamhet. Du har som lägst gymnasial utbildning. Meriterande är eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren anser lämplig. Meriterande är om du har arbetat med personalplaneringssystem, exempelvis Time Care. Starkt meriterande är erfarenhet kring rekrytering och personalfrågor.

Eftersom arbetet kräver samverkan med andra funktioner krävs att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter samt är lugn och stabil i pressade situationer. Datorvana är ett krav. Du skall vara positiv och tycka om att arbeta med människor. Vara utåtriktad, ha god kommunikativ förmåga samt förmåga att hantera flera olika arbetsuppgifter parallellt. Du skall ha ambitionen att bidra med en hög servicenivå.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

B-körkort är meriterande.

ÖVRIGT

Boden är en modern småstad i hjärtat av den gröna omställningen. Här bygger vi framtidens samhälle med hållbara lösningar för boende, företagande och vardag. Kommunen spelar en viktig roll i regionens utveckling, med närhet till både stad, natur och två älvdalar. Det vi kallar närhetsliv.

Som medarbetare hos oss blir du en del av ett samhälle i tillväxt. Vi erbjuder en miljö där du kan växa i din roll, där idéer uppmuntras och där du gör skillnad, för både människorna här och för framtiden.

När du söker jobb hos oss:

• Använd vårt e-rekryteringssystem för en trygg och rättvis process

• Du omfattas av kollektivavtal och får tillgång till friskvårdsbidrag och friskvårdstimme

• Kontakta den person som anges i annonsen om du har frågor

• Vi arbetar aktivt för mångfald och en jämn köns- och åldersfördelning

• Vi har rökfri arbetstid

• Vår hälsoportal erbjuder aktiviteter och inspiration för ett hållbart arbetsliv

• Följ oss på Facebook och Instagram för aktuella nyheter och inspiration

Vid alla nyanställningar måste ett utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister lämnas in. Observera att kuvertet inte får vara öppnat när vi tar emot det. För att underlätta hanteringen av din ansökan kan du själv i förväg begära ett utdrag, se länk via hemsida: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Bodens kommun