Om jobbet
Vi söker nu en junior IT-support / Helpdesk-tekniker på heltid till vår kund i Göteborg. Tjänsten passar dig som är i början av din IT-karriär och vill utvecklas i en bred supportroll med möjlighet att bygga värdefull erfarenhet.Om tjänsten
Som Junior IT-support arbetar du med att ge teknisk support till användare inom organisationen. Du blir en del av ett IT-team där du hanterar ärenden, felsöker problem och säkerställer att IT-miljön fungerar smidigt i det dagliga arbetet.
Arbetsuppgifter
Ta emot och hantera supportärenden via telefon, e-post och ärendehanteringssystem
Felsöka och lösa problem relaterade till datorer, operativsystem och applikationer
Installation och konfigurering av hård- och mjukvara
Användarsupport kring konton, behörigheter och IT-system
Eskalera mer komplexa ärenden till nästa supportnivå
Dokumentera ärenden och lösningar
Vi söker dig som
Har eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande kunskaper
Har ett tekniskt intresse och vilja att utvecklas
Är serviceinriktad och kommunikativ
Har grundläggande kunskaper inom Windows, Office 365 och nätverk
Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande
Praktisk erfarenhet av IT-support eller helpdesk
Kunskaper inom Active Directory, Microsoft 365 eller ärendehanteringssystem
Vi erbjuder
Heltidsanställning i en utvecklande junior roll
Möjlighet till kompetensutveckling och karriärvägar inom IT
En strukturerad introduktion och stöd från erfarna kollegor
En professionell och inkluderande arbetsmiljö
Anställningsvillkor
Ort: Göteborg
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse
Hirely AB
FöretagHirely AB
Visa alla jobb för Hirely AB



