Andara Professionals
HR-administratör till Malmö
Om jobbet
Har du intresse för personalfrågor, administration och lön, är kommunikativ och vill göra verklig skillnad inom HR? Nu söker vi en HR-administratör som kan lön till vår kund med kontor i Malmö!
Om tjänsten
I rollen som HR-administratör arbetar du brett med personaladministration och stöttar både HR-teamet och hela organisationen. Ditt arbete är viktigt för att skapa struktur, trygghet och goda processer för medarbetare och chefer.
Vem är du?
Personliga egenskaper - Så här lyckas du i rollen
Mer om tjänsten
Andara Group ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Har du frågor om tjänsten, kontakta gärna Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se.
Välkommen med din ansökan!
Department HR & Personal Administration Roll HR-administratör Platser S:t Johannesgatan 2, Malmö Distansarbete Hybridarbete
Om tjänsten
I rollen som HR-administratör arbetar du brett med personaladministration och stöttar både HR-teamet och hela organisationen. Ditt arbete är viktigt för att skapa struktur, trygghet och goda processer för medarbetare och chefer.
- Administrera anställningsavtal, introduktioner och avslut
- Hantera frånvaro, ledigheter och personalregister
- Stötta i rekryteringsprocesser med urval och kommunikation
- Uppdatera och kvalitetssäkra HR-dokument samt policys
- Sköta kontakt med externa samarbetspartners och myndigheter
- Besvara frågor från medarbetare kring HR-relaterade områden
- Bistå med övrig administrativ support vid behov
- Hantera månatliga löneberäkningar och skapa lönespecifikationer
- Besvara lönerelaterade frågor
Vem är du?
- 3-5 års erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom HR, lön eller personal är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift är ett krav
- God förståelse för arbetsmiljö och arbetsrätt (meriterande)
- Vana av att arbeta i digitala stödsystem och Office-program (Kontek är meriterande)
- Eftergymnasial utbildning inom HR, administration eller närliggande område är meriterande
Personliga egenskaper - Så här lyckas du i rollen
- Noggrann, ansvarsfull och strukturerad i ditt sätt att arbeta
- Serviceminded och lösningsorienterad med god kommunikativ förmåga
- Trivs i varierande administrativa arbetsuppgifter med många kontaktytor
- Flexibel och van att arbeta självständigt såväl som i team
- Hög integritet och förmåga att hantera konfidentiell information
Mer om tjänsten
- Start: Omgående, enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid
- Placering: Centrala Malmö
- Anställning: Du startar som konsult hos oss på Andara Group under 6 månader med möjlighet till överrekrytering
Andara Group ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Har du frågor om tjänsten, kontakta gärna Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se.
Välkommen med din ansökan!
Department HR & Personal Administration Roll HR-administratör Platser S:t Johannesgatan 2, Malmö Distansarbete Hybridarbete
Andara Professionals
FöretagAndara Professionals
