Om jobbet
Har du intresse för personalfrågor, administration och lön, är kommunikativ och vill göra verklig skillnad inom HR? Nu söker vi en HR-administratör som kan lön till vår kund med kontor i Malmö!
Om tjänsten
I rollen som HR-administratör arbetar du brett med personaladministration och stöttar både HR-teamet och hela organisationen. Ditt arbete är viktigt för att skapa struktur, trygghet och goda processer för medarbetare och chefer.
Administrera anställningsavtal, introduktioner och avslut
Hantera frånvaro, ledigheter och personalregister
Stötta i rekryteringsprocesser med urval och kommunikation
Uppdatera och kvalitetssäkra HR-dokument samt policys
Sköta kontakt med externa samarbetspartners och myndigheter
Besvara frågor från medarbetare kring HR-relaterade områden
Bistå med övrig administrativ support vid behov
Hantera månatliga löneberäkningar och skapa lönespecifikationer
Besvara lönerelaterade frågor
Vem är du?
3-5 års erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom HR, lön eller personal är ett krav
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift är ett krav
God förståelse för arbetsmiljö och arbetsrätt (meriterande)
Vana av att arbeta i digitala stödsystem och Office-program (Kontek är meriterande)
Eftergymnasial utbildning inom HR, administration eller närliggande område är meriterande
Personliga egenskaper - Så här lyckas du i rollen
Noggrann, ansvarsfull och strukturerad i ditt sätt att arbeta
Serviceminded och lösningsorienterad med god kommunikativ förmåga
Trivs i varierande administrativa arbetsuppgifter med många kontaktytor
Flexibel och van att arbeta självständigt såväl som i team
Hög integritet och förmåga att hantera konfidentiell information
Mer om tjänsten
Start: Omgående, enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Centrala Malmö
Anställning: Du startar som konsult hos oss på Andara Group under 6 månader med möjlighet till överrekrytering
Andara Group ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Har du frågor om tjänsten, kontakta gärna Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se.
Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
I rollen som HR-administratör arbetar du brett med personaladministration och stöttar både HR-teamet och hela organisationen. Ditt arbete är viktigt för att skapa struktur, trygghet och goda processer för medarbetare och chefer.
Administrera anställningsavtal, introduktioner och avslut
Hantera frånvaro, ledigheter och personalregister
Stötta i rekryteringsprocesser med urval och kommunikation
Uppdatera och kvalitetssäkra HR-dokument samt policys
Sköta kontakt med externa samarbetspartners och myndigheter
Besvara frågor från medarbetare kring HR-relaterade områden
Bistå med övrig administrativ support vid behov
Hantera månatliga löneberäkningar och skapa lönespecifikationer
Besvara lönerelaterade frågor
Vem är du?
3-5 års erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom HR, lön eller personal är ett krav
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift är ett krav
God förståelse för arbetsmiljö och arbetsrätt (meriterande)
Vana av att arbeta i digitala stödsystem och Office-program (Kontek är meriterande)
Eftergymnasial utbildning inom HR, administration eller närliggande område är meriterande
Personliga egenskaper - Så här lyckas du i rollen
Noggrann, ansvarsfull och strukturerad i ditt sätt att arbeta
Serviceminded och lösningsorienterad med god kommunikativ förmåga
Trivs i varierande administrativa arbetsuppgifter med många kontaktytor
Flexibel och van att arbeta självständigt såväl som i team
Hög integritet och förmåga att hantera konfidentiell information
Mer om tjänsten
Start: Omgående, enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Centrala Malmö
Anställning: Du startar som konsult hos oss på Andara Group under 6 månader med möjlighet till överrekrytering
Andara Group ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Har du frågor om tjänsten, kontakta gärna Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se.
Välkommen med din ansökan!
Andara Group AB
FöretagAndara Group AB

