Bemannia

HR-administratör till Göteborg

OmrådeGöteborg
Publicerad2025-12-12
Ansök senastÖppet tills vidare

Om jobbet

Till vår myndighetskund i Göteborg söker vi en HR-administratör för ett heltidsuppdrag med start januari 2026. Du blir en del av ett kompetent HR-team där du ansvarar för administration i Personec, stöd till chefer och HR-specialister samt hantering av frånvaro, anställningar, löneunderlag och avtal. Uppdraget pågår i sex månader och utförs på plats i Göteborg.

Om uppdraget

Vi söker en HR-administratör till vår kund i Göteborg. Uppdraget förväntas starta snarast januari 2026 och pågå i 6 månader. Uppdraget omfattar 100% motsvarande en heltid. Arbetet sker i kundens lokaler i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter

I denna tjänst kan exempelvis nedan arbetsuppgifter förekomma;
  • löpande personaladministration
  • administration av anställningsärenden
  • ge support och rådgivning i HR-frågor
  • arbete utifrån regler och rutiner kring anställningar
  • administrativt stod i rekrytering av personal
  • samordna och administrera utbildningar och HR-aktiviteter
  • schemaläggning och bemanning

Dina kvalifikationer
  • eftergymnasial utbildning med inriktning personal/HR eller likvärdig utbildning
  • minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör/HR-administratör
  • goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • goda kunskaper om HR-systemet Personec
  • kunskaper om lagar, förordningar och avtal på området.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult hos Bemannia får du:

En nära kontakt med din konsultchef

Möjlighet till fler spännande uppdrag

Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad

Trygga anställningsvillkor

🔭 Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 19/12.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare,Kajsa Hessel, Kajsa.hessel@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på070 939 75 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Yrkesområde HR/Personalarbete Roll HR-administratör Platser Göteborg

Bemannia

FöretagBemannia