HR-administratör till Göteborg

OmrådeGöteborg
Publicerad2025-12-12
Ansök senast2025-12-19

Om jobbet

Till vår myndighetskund i Göteborg söker vi en HR-administratör för ett heltidsuppdrag med start januari 2026. Du blir en del av ett kompetent HR-team där du ansvarar för administration i Personec, stöd till chefer och HR-specialister samt hantering av frånvaro, anställningar, löneunderlag och avtal. Uppdraget pågår i sex månader och utförs på plats i Göteborg.

Om uppdraget Vi söker en HR-administratör till vår kund i Göteborg. Uppdraget förväntas starta snarast januari 2026 och pågå i 6 månader. Uppdraget omfattar 100% motsvarande en heltid. Arbetet sker i kundens lokaler i Göteborg. Dina arbetsuppgifter

I denna tjänst kan exempelvis nedan arbetsuppgifter förekomma;

löpande personaladministration

administration av anställningsärenden

ge support och rådgivning i HR-frågor

arbete utifrån regler och rutiner kring anställningar

administrativt stod i rekrytering av personal

samordna och administrera utbildningar och HR-aktiviteter

schemaläggning och bemanning

Dina kvalifikationer

eftergymnasial utbildning med inriktning personal/HR eller likvärdig utbildning

minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör/HR-administratör

goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt

goda kunskaper om HR-systemet Personec

kunskaper om lagar, förordningar och avtal på området.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult hos Bemannia får du:

En nära kontakt med din konsultchef

Möjlighet till fler spännande uppdrag

Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad

Trygga anställningsvillkor

Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 19/12.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel, Kajsa.hessel@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 939 75 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Bemannia AB (Publ.)

FöretagBemannia AB (Publ.)
Visa alla jobb för Bemannia AB (Publ.)

Liknande jobb

Lön- och personaladministratör till VoB Syd

Bravura

Växjö8/12 - tills vidare