goFRST AB

Erfaren Norsk - 1st Line Support tekniker

OmrådeMalmö
Publicerad2025-12-03
Ansök senast2026-01-02

Om jobbet

Om rollen:

Vi söker 1st line-support team medlemmar med 2.4 års erfarenhet av 1st line support och kan flytande Norska, har man ett skandinaviskt språk till är det meriterande. Supporten är öppen dagtid, måndag-fredag.

OBS: Det är viktigt med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i minst 3 år samt att behärska Norskan flytande

Arbetsuppgifter:

Ge IT-support via telefon, e-post, chatt och ärendeportal.

Hantera incidenter och serviceförfrågningar gällande hårdvara, mjukvara, Microsoft 365, utskrifter och nätverksåtkomst.

Utföra användaradministration (kontoskapande, lösenordsåterställning, grupphantering, upplåsning) i Active Directory och Microsoft 365.

Registrera och hantera ärenden enligt SLA i ärendehanteringssystem (t.ex. ServiceNow).

Lösa problem vid första kontakt eller eskalera till 2nd/3rd line vid behov.

Följa etablerade rutiner och kunskapsdatabaser samt bidra med förbättringsförslag.

Bibehålla hög kundnöjdhet genom professionell kommunikation och tydliga statusuppdateringar.

Kravprofil - Service Desk support 1st line:

3-5 års erfarenhet av IT-support i en servicedeskmiljö.

Mycket goda kunskaper i Norska samt Engelska, ytterligare skandinaviska språk är meriterande.

Erfarenhet av ITIL-baserat arbete och ärendehanteringssystem.

God praktisk erfarenhet av Active Directory och Microsoft 365.

Kunskap om fjärrstyrningsverktyg för felsökning.

goFRST AB

FöretaggoFRST AB

Liknande jobb

First line support till globalt företag

Bravura Sverige AB

Kristianstad18/9 - tills vidare
Rekommenderat