Ekonomiassistent inom kundreskontra - Hyrrekrytering

OmrådeStockholm
Publicerad2025-07-04
Ansök senast2025-12-21

Om jobbet

Vi söker nu en erfaren ekonomiassistent med gedigen erfarenhet av kundreskontra för en hyrrekrytering. Detta innebär att du under de första sex månaderna är anställd som konsult hos Newr, med målsättning att därefter övergå i anställning direkt hos kundföretaget. Start sker i mitten av augusti. Om uppdraget

Du kommer att ingå i ett kundreskontrateam och arbeta tätt tillsammans med kollegor inom ekonomiavdelningen. Uppdraget är placerat på huvudkontoret i södra Stockholm. Möjlighet till hybridarbete finns.

Exempel på arbetsuppgifter:

Kundinbetalningar och hantering av påminnelser

Kreditbedömningar av nya och befintliga kunder

Registrering av nya kunder

Inkassoärenden

Fakturering av dröjsmålsränta

Avstämning av kundreskontra

Reservering av osäkra fordringar

Åldersanalyser och kunduppföljningar

Bidra till utveckling, förbättringar och support

Supportera leverantörsreskontran vid behov

Din profil

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av arbete inom kundreskontra, gärna från en större organisation. Du är trygg i din yrkesroll, noggrann och har ett lösningsorienterat arbetssätt.

Du behöver ha:

Flera års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent inom främst kundreskontra men även leverantörsreskontra

Flytande svenska samt god engelska i tal och skrift

Mycket god systemvana och kunskaper i Excel - Kunna skapa pivottabeller

Erfarenhet av affärssystemet Business Central är meriterande

Som person är du initiativtagande, serviceinriktad och har ett öga för förbättringar. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team, i en organisation med högt tempo och tydliga målsättningar.

Välkommen med ansökan! Frågor besvaras på: oskar.windolf@newr.se

Newr AB