Om jobbet
Vi söker nu en erfaren ekonomiassistent med gedigen erfarenhet av kundreskontra för en hyrrekrytering. Detta innebär att du under de första sex månaderna är anställd som konsult hos Newr, med målsättning att därefter övergå i anställning direkt hos kundföretaget. Start sker i mitten av augusti. Om uppdraget
Du kommer att ingå i ett kundreskontrateam och arbeta tätt tillsammans med kollegor inom ekonomiavdelningen. Uppdraget är placerat på huvudkontoret i södra Stockholm. Möjlighet till hybridarbete finns.
Exempel på arbetsuppgifter:
Kundinbetalningar och hantering av påminnelser
Kreditbedömningar av nya och befintliga kunder
Registrering av nya kunder
Inkassoärenden
Fakturering av dröjsmålsränta
Avstämning av kundreskontra
Reservering av osäkra fordringar
Åldersanalyser och kunduppföljningar
Bidra till utveckling, förbättringar och support
Supportera leverantörsreskontran vid behov
Din profil
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av arbete inom kundreskontra, gärna från en större organisation. Du är trygg i din yrkesroll, noggrann och har ett lösningsorienterat arbetssätt.
Du behöver ha:
Flera års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent inom främst kundreskontra men även leverantörsreskontra
Flytande svenska samt god engelska i tal och skrift
Mycket god systemvana och kunskaper i Excel - Kunna skapa pivottabeller
Erfarenhet av affärssystemet Business Central är meriterande
Som person är du initiativtagande, serviceinriktad och har ett öga för förbättringar. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team, i en organisation med högt tempo och tydliga målsättningar.
Välkommen med ansökan! Frågor besvaras på: oskar.windolf@newr.se
Du kommer att ingå i ett kundreskontrateam och arbeta tätt tillsammans med kollegor inom ekonomiavdelningen. Uppdraget är placerat på huvudkontoret i södra Stockholm. Möjlighet till hybridarbete finns.
Exempel på arbetsuppgifter:
Kundinbetalningar och hantering av påminnelser
Kreditbedömningar av nya och befintliga kunder
Registrering av nya kunder
Inkassoärenden
Fakturering av dröjsmålsränta
Avstämning av kundreskontra
Reservering av osäkra fordringar
Åldersanalyser och kunduppföljningar
Bidra till utveckling, förbättringar och support
Supportera leverantörsreskontran vid behov
Din profil
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av arbete inom kundreskontra, gärna från en större organisation. Du är trygg i din yrkesroll, noggrann och har ett lösningsorienterat arbetssätt.
Du behöver ha:
Flera års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent inom främst kundreskontra men även leverantörsreskontra
Flytande svenska samt god engelska i tal och skrift
Mycket god systemvana och kunskaper i Excel - Kunna skapa pivottabeller
Erfarenhet av affärssystemet Business Central är meriterande
Som person är du initiativtagande, serviceinriktad och har ett öga för förbättringar. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team, i en organisation med högt tempo och tydliga målsättningar.
Välkommen med ansökan! Frågor besvaras på: oskar.windolf@newr.se
Newr AB
FöretagNewr AB
Visa alla jobb för Newr AB