2nd-line support IT-tekniker, Onsite

OmrådeMalmö
Publicerad2025-09-19
Ansök senast2026-03-08

Om jobbet

Uppdrag:

2nd-line support:

Ta emot, felsöka och lösa ärenden som eskaleras från 1st-line, inklusive incidenter, beställningar och problem.

Utföra teknisk felsökning inom områden som klient, Win11 nätverk, behörigheter, AD, applikationer, microsoft 365.

Onsite IT-tekniker:

Utföra tilldelade bokningar på plats hos kund.

Ansvara för inhämtning, leverans och enklare konfiguration av utrustning.

Samarbeta med interna och externa aktörer (Systemdrift, Infrastruktur, leverantörer m.fl.) i syfte att lösa ärenden.

Följa upp och återkoppla till kund på plats eller via telefon innan ärende avslutas.

Hantera beställningar som tilldelas till 2nd-line/onsite, exempelvis patchning, nätverksportar och utskriftskonfiguration.

Ha med korrekt utrustning och utför all felsökning på plats som onsite-teknikern har kompetens att utföra inom tiden för bokningen.

Felsökning och lösning i ärende kopplat till nätverk och skrivare.

Ska-krav:

Körkort

Relevant utbildning för uppdraget

Erfarenhet av liknande projekt

Erfarenhet av arbete i större komplexa organisationer

Bör-krav:

Personlig lämplighet för uppdraget

Serviceinriktat förhållningssätt

Lösningsfokuserat bemötande

Danda AB

Liknande jobb

First line support till globalt företag

Bravura

Kristianstad18/9 - tills vidare