Verksamhetsanalytiker

Transdev · Stockholm · Ansök senast 9 nov. (146 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Om tjänsten

Är du en analytisk och noggrann person med starka kunskaper inom Excel och en förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt? Vill du bidra till att förbättra och effektivisera vår verksamhet genom data och insikter? Då kan rollen som Verksamhetsanalytiker på Transdev för vårt uppdrag Mälartåg vara något för dig!

Som Verksamhetsanalytiker hos oss kommer du att spela en central roll i att stödja vår operativa verksamhet och ledningsgrupp med värdefulla analyser och beslutsunderlag. Du kommer att vara ansvarig för att leverera avtalad rapportering till Mälardalstrafik och andra intressenter, följa upp och utvärdera våra KPIer och nyckeltal samt säkerställa korrekt rapportering i vårt avvikelsesystem mot Trafikverket.

Huvudsakliga Arbetsuppgifter

  • Ansvara för framtagning och leverans av avtalad rapportering till Mälardalstrafik och andra intressenter för att säkerställa korrekt och transparent kommunikation.
  • Kontinuerligt följa upp och utvärdera Transdevs KPIer och nyckeltal för att identifiera möjligheter till effektiviseringar och förbättringar av resultat inom verksamheten.
  • Bistå chefer inom den operativa verksamheten samt ledningsgruppen genom att tillhandahålla analyser, beslutsunderlag och presentationsmaterial vid behov för att underlätta strategiska beslut och måluppfyllnad.
  • Delta aktivt i arbetet mot uppsatta mål avseende säkerhet, kostnadseffektivitet, operationell prestation, samt kund- och medarbetarnöjdhet genom att bidra med relevant analys och insikter.
  • Säkerställa korrekt rapportering i avvikelsesystem och i rapportering mot Trafikverket för att säkerställa överensstämmelse med avtal och regelverk inom verksamheten.
  • Utföra arbete i Excel för att effektivt hantera och analysera data. Utöver det underlätta koordinering och planering genom att använda andra delar av Office 365 som Sharepoint, Outlook etc.

Kvalifikationer

  • Du har noggrannhet, analytisk förmåga och kan hantera flera uppgifter samtidigt utan att bli överväldigad.
  • Erfarenheter av administrativt arbete
  • Eftergymnasial utbildning, t.ex. högskoleingenjör, IT, logistik eller transport
  • Starka kunskaper inom Excel, och goda kunskaper om resten av Office 365
  • Goda kunskaper inom Svenska och Engelska

Varför Transdev?

Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 100 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar och vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team.Övrig information:

Vi tillämpar tester vid rekryteringsprocessen och urval sker löpande. Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en längre intervju, följt av referenstagning och slutligen en "Farfars-intervju".Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning.

Notera att en säkerhetsprövning kan bli aktuell i den här tjänsten!

Vi hoppas att du vill följa med på vår resa och göra en positiv skillnad samtidigt som du utvecklas i din karriär. Ansökan sker via hemsidan då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 23/07, men vi går igenom ansökningarna löpande så vi rekommenderar att ansöka snarast!Har du vidare frågor är du välkommen att kontakta:Louise.Lundstedt@Transdev.se & Oscar.Gravestam@Transdev.seAnsök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Transdev

Placering

Stockholm

Kontaktperson

Transdev Sverige AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons