Jobbsafari är en del avschibsted logo

Strategisk inköpare till Karossan

Strategisk inköpare till Karossan

Bravura · Södertälje · Ansök senast 6 maj (1 dag kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Karossan. Om företaget: Karossan Invest AB är idag en av landets ledande specialister på bilinredningar och byggnationer. De utför alla slags montage, svets-, plåt-, plast- och lackarbeten samt elinstallationer. Företaget startade 1944 som ett snickeri med Scania som största kund – man byggde helt enkelt lastbilshytter i trä. I takt med att bilindustrin gick framåt utvecklades också Karossan. Fler kunder har tillkommit och uppdragen har blivit bredare och mer komplicerade. På Karossan arbetar idag cirka 30 personer med verksamheten förlagd i Södertälje. De flesta uppdragen får dem genom återförsäljare eller generalagenter. Bland deras kunder finns Mercedes, Försvaret, Polisen, Relacom, Räddningstjänsten, svenska Volkswagen, Sveriges Television och Telia. Arbetsuppgifter: Som Strategisk inköpare ansvarar du för att säkerställa en effektiv och kostnadseffektiv inköpsprocess, optimera materialflödet och lagerhanteringen samt utveckla och underhålla starka relationer med leverantörer. Du arbetar nära produktions- och teknikteamen för att stödja företagets mål om högsta möjliga kvalitet och innovation. I rollen har du ett helhetsansvar för företagets leverantörer, där du utvecklar och bibehåller starka relationer. Vidare ansvarar du för att hantera reklamationer och kvalitetsfrågor. Du är även ytterst ansvarig för inköpsavdelningen där du driver och utvecklar arbetet. Arbetsuppgifter: • Optimering av lagerhantering och materialflöde • Stödja med priskalkyler och tekniska lösningar. • Hantera reklamationer och kvalitetsfrågor • Välja ut och godkänna verktyg för produktionen. • Driva och utveckla inköpsavdelningens arbete Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Relevant erfarenhet från inköp, gärna inom verkstads- eller fordonsindustrin • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift • God kunskap om ISO 9001 och ISO 14001 är meriterande • B-körkort är meriterande Vi söker dig som är ansvarstagande, noggrann och har förmågan att se helheten i inköpsprocessen. Du bör ha starka analytiska färdigheter och kunna arbeta både självständigt och som en del av ett team. Vidare har du starka färdigheter i projektledning och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. Samarbetsförmåga och en proaktiv inställning är avgörande för att lyckas i rollen. Därtill drivs du av utvecklingsarbete och att skapa goda strukturer och processer, där du alltid är noggrann och levererar med kvalitet. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Plats: Södertälje Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Bravura

Placering

Södertälje

Kontaktperson

Bravura Sverige AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons