Jobbsafari är en del avschibsted logo

Servicedesktekniker

Klippans kommun, EttIT · Klippan · Ansök senast 2 juni (16 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Vid ansökan:Ange referens C190994-2024-2 i din ansökan

I Klippans kommun är vi 1600 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet". Den politiska visionen är en kommun i utveckling där vi tillsammans skapar livskvalitet. Nyfiken? Läs mer på klippan.se/kollegaiklippan ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och leverera den bästa servicen när du supportar kommunernas medarbetare, då vill vi gärna att du hör av dig. För oss är det viktigt att du är tekniskt intresserad och brinner för att ge användarna den bästa supporten. Arbetet innebär att främst via telefon och mejl ge kommunernas verksamheter service, support och stöd i IT-frågor. Tillsammans med dina arbetskamrater på EttIT ansvarar du för att ge våra användare, det vill säga kommunanställda och förtroendevalda i fem kommuner, bästa möjliga IT-support. Huvudsakligt fokus ligger på supportfunktionen och du supportar användarna bland annat i ärenden gällande hårdvara, applikationer i Office och Windows. Du kommer att: • Tillhandahålla teknisk support och problemlösning för användare via telefon, e-post och fjärrsupportverktyg. • Hantera ärenden som inkommer till servicedesken, registrera och kategorisera dem samt följa upp för att säkerställa snabb och effektiv åtgärd. • Installera, konfigurera och underhålla hård- och mjukvara för användare. • Upprätthålla en kunskapsbas med vanliga frågor och svar. Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi önskar att du börjar så fort som möjligt. Det kan bli aktuellt med provanställning beroende på tidigare erfarenheter. Varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag! KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har någon form av IT utbildning, antingen på gymnasial- eller eftergymnasial nivå, och/eller att du har jobbat ett par år med IT-support. Din erfarenhet är inte det viktigaste utan det viktigaste är att du har ett stort IT intresse, driv och vill utvecklas. Bereonde på din profil så kan det antingen bli aktuellt med mycket telefonsupport eller om vi ser att du passar bättre som nivå 2 tekniker så blir det mer avancerade backofficeärenden som du får hantera. Du har god social förmåga och nöjer dig inte bara med att lösa problemet, utan du vill göra det med så bra service som möjligt. Du har goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. • Starka tekniska färdigheter och förmåga att lösa problem för användare på olika nivåer. • Erfarenhet av att arbeta inom en servicedesk eller liknande supportmiljö. • Utmärkta kommunikationsförmågor och förmåga att förklara tekniska koncept på ett enkelt sätt. • Förmåga att arbeta självständigt och prioritera arbetsuppgifter effektivt. • Certifieringar inom IT-support och servicedesk är meriterande. B-körkort är ett krav ÖVRIGT Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att vi kan kontakta och intervjua kandidater under ansökningsperioden. För allas trevnad är vår arbetstid rökfri. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Klippans kommun, EttIT

Placering

Klippan

Kontaktperson

Klippans kommun

Vid ansökan:Ange referens C190994-2024-2 i din ansökan

Dela jobbannonsen

Anmäl annons