Jobbsafari är en del avschibsted logo

Samordnare avdelning äldreomsorg

Sollentuna kommun · Sollentuna · Ansök senast 26 maj (7 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Vid ansökan:Ange referens 2024/170 i din ansökan

Om oss Sollentuna är en växande kommun med siktet inställt på att bli Sveriges mest attraktiva kommun. På vård- och omsorgskontoret är vårt ansvar att kommunens äldre och personer med funktionsnedsättning får vård- och omsorg med hög kvalitet. Vår målsättning är att bli kvalitetsledande inom vård och omsorg. Vi har ett mycket gott samarbete mellan politiker, tjänstepersoner och vård- och omsorgsföretag, en budget i balans och en genuin vilja till utveckling.  Avdelningen ansvarar för myndighetsutövning främst enligt socialtjänstlagen. Här ges du möjlighet till personlig utveckling samt till delaktighet och inflytande på arbetsplatsen. Hos oss får du härliga kollegor och vi värnar den goda arbetsmiljön.  Avdelningen arbetar aktivt för att ge Sollentuna kommuns medborgare bästa möjliga bemötande och att vi ska hålla hög kvalitet på handläggningen som ska präglas av rättssäkra bedömningar.  Arbetsuppgifter I rollen som samordnare ingår att: - Vara en del av kontorets utökade ledningsgrupp - Delta i avdelningens budget och prognosarbete - Hålla i avdelningsmöte samt kollegial samsyn - Delta i samverkan både internt och externt - Ansvara för ärendedragningar  - Handleda och stödja biståndshandläggare utifrån behov - Vid behov genomföra hembesök tillsammans med biståndshandläggare - Aktivt delta i avdelningens utvecklingsarbete gällande arbetsmetoder och processer - Stödja användandet av beslutade arbetsmetoder - Ansvara för introduktion av nyanställda - Ta ansvar för andra arbetsuppgifter utifrån behov och utveckling Kvalifikationer Du har socionomexamen eller annan examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig.  Du har erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänst riktat mot äldre eller funktionshindrade. Du har god kunskap om gällande lagstiftning, utredningar enligt IBIC och är van att tolka lagar/förordningar samt rättsfall. Vi ser även att du har god kunskap om kognitiva sjukdomar då vår avdelning är stjärnmärkta enligt Svenskt demenscentrum. Det är även meriterande om du har erfarenhet av rollen som samordnare eller med likvärdiga arbetsuppgifter. För att kunna utgöra det stöd som såväl biståndshandläggare som chefer är i behov av är det viktigt att du är trygg i rollen, har lätt för att samarbeta och skapa relationer samt kommunicerar på ett tydligt sätt. Du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Du behöver vara strukturerad, självgående och flexibel för att kunna hantera situationer som uppkommer men samtidigt hålla fast vid ett mer långsiktigt mål för arbetet med kvalitets- och uppföljningsfrågor. Du har goda språkliga och skriftliga kunskaper i svenska eftersom kommunikation är centralt i arbetet. Erfarenhet av arbete i verksamhetssystemet Pulsen combine och verksamhetssystemet Phoniro care är meriterande.  Övrigt Provanställning kan komma att tillämpas.   Välkommen till Sollentuna – en kommun mitt i möjligheterna! Tillsammans gör vi Sollentuna bättre varje dag för våra invånare, företagare och organisationer. Vi har tydliga och ambitiösa mål för att skapa trygghet, välfärd och hållbar tillväxt. Vi erbjuder dig ett meningsfullt och roligt jobb i en stabil miljö där ambitionsnivån är hög. Hos oss får du fantastiska kollegor som vill göra skillnad för andra. Nu söker vi dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Följ med oss på resan mot att skapa Sveriges mest attraktiva kommun!

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Sollentuna kommun

Placering

Sollentuna

Kontaktperson

Sollentuna kommun

Vid ansökan:Ange referens 2024/170 i din ansökan

Dela jobbannonsen

Anmäl annons