Jobbsafari är en del avschibsted logo

Nämndsekreterare

Skurups kommun, Kansli/Information/Kommunikation · Skurup · Ansök senast 26 maj (8 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Vid ansökan:Ange referens A1293317 i din ansökan

Skurups kommun har runt 16 700 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar. 1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad! Skurups vision 2045: Med hjärta och engagemang för livskvalitet, trygghet och utveckling skapar vi platsen där vi lever, verkar och växer tillsammans. Skurups kommun är platsen för det goda livet. Skurups kommun söker nu en nämndsekreterare. Vill du vara en del av vårt team på kanslienheten och tycker det låter lockande att ha en nyckelroll i en effektiv och modern nämndprocess? Då ska du söka tjänsten. Vi erbjuder ett jobb med stort ansvar där du har många kontakter med både politiker, tjänstepersoner och allmänhet. Tjänsten är placerad på kanslienheten med 11 medarbetare inom verksamheterna kansli, juridik, upphandling, kommunikation, medborgarservice och arkiv. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att arbeta gentemot flera olika politiska organ i nära samarbete med politiker och tjänstepersoner. Arbetet som nämndsekreterare innebär beredning, praktisk planering och protokollföring vid sammanträden samt det för- och efterarbete som ingår i rollen. Du kommer även att handlägga egna ärenden och tillsammans med kollegor delta i det fortlöpande arbetet med att ta fram gemensamma rutiner och vara delaktig i utvecklingsprojekt. I arbetet ingår också att registrera inkommande post, e-post m.m samt andra administrativa arbetsuppgifter som förekommer på kanslienheten. Du kommer även att delta i genomförandet av allmänna val och val till Europaparlamentet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning offentlig förvaltning/juridik/samhällsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Det är meriterande om erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och offentlig förvaltning. Kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen, GDPR, offentlighets- och sekretsslagen är meriterande liksom erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem. För tjänsten krävs goda datorkunskaper i Officepaketet. Du kommunicerar väl både skriftligt och muntligt. Du har lätt för att strukturera, planera och prioritera och du har förmågan att se frågor i ett större perspektiv samt är lugn och samlad i olika situationer. Din inställning är lösningsfokuserad och positiv. Självklart gillar du att ge bra service. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Skurups kommun, Kansli/Information/Kommunikation

Placering

Skurup

Kontaktperson

Skurups kommun

Vid ansökan:Ange referens A1293317 i din ansökan

Dela jobbannonsen

Anmäl annons