Jobbsafari är en del avschibsted logo

Förvaltningsassistent

Varbergs kommun · Varberg · Ansök senast 20 maj (1 dag kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Vid ansökan:Ange referens C192106 i din ansökan

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Serviceförvaltningen är en intäktsfinansierad verksamhet som ansvarar för kommunens interna stödprocesser. Vi är ca 500 anställda och omsätter drygt 700 mkr per år. Serviceförvaltningen satsar framåt och utvecklar hela tiden sin verksamhet för att på bästa sätt tillgodose våra kunders behov. Förvaltningen består av följande verksamheter: • Fastighet • Kost och städ • IT-avdelning • Bemanningsavdelningen • Varberg Direkt Fastighetsavdelningens uppdrag är att ansvara för drift och förvaltning av Varberg kommuns fastigheter så att kommunens förvaltningar kan bedriva sina verksamheter i ändamålsenliga lokaler. Fastighetsavdelningen strävar efter att vara en professionell och stabil samarbetspartner med rätt prioriteringar. Fastighetsavdelningen söker nu en förvaltningsassistent som vill vara med och bidra till ett bättre Varberg. Du arbetar nära förvaltaren och övriga kollegor. Vi erbjuder en omväxlande vardag och möjlighet att bygga bra erfarenhet av olika typer av fastigheter. ARBETSUPPGIFTER Rollen som förvaltningsassistent hos oss är en aktiv roll, där man ena dagen bistår förvaltaren och verksamheten med utredningar så som fukt- och skadeutredning, ljudmiljö eller anpassning för verksamheten och andra dagen hjälper tekniker att komma vidare och hitta lösningar på problem i fastigheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden är att bistå förvaltaren i det dagliga arbetet. Du har ett nära stöd av förvaltare och enhetschef och arbetar med allt från att kartlägga fastighetens underhållsbehov till att leda skadeutredningar, driva och följa upp mindre projekt. Vi arbetar verksamhetsindelat med fokus på specifik förvaltning. Detta gör att du snabbt blir kunnig på verksamhetensbehov och bygger ett bra kontaktnät. KVALIFIKATIONER Rollen som förvaltningsassistent är en aktiv roll där du är förvaltarens högra hand och du bör därför uppskatta många kontaktvägar och du tycker om att samordna. Du trivs med att både vara ute på plats på fastigheterna och att arbeta administrativt. Vi tror att du har någon form av utbildning inom fastighetsförvaltning eller tidigare erfarenheter av att sköta och förvalta fastigheter. Men kanske har du inte fått chansen att visa vad du går för? Vi tror också att du är en person som är strukturerad och noggrann. Du har lätt att se vilka uppgifter som behöver göras och du är den som vill ta tag i uppgifterna. Vi behöver ha följande kvalifikationer utöver ovan: - Kunskap och erfarenhet av service till kund - Mycket god datorvana - Körkort B Vi behöver dig som är självgående, driven och engagerad. Du har ett genuint fastighetsintresse och en hög servicenivå mot våra kunder. Du förstår vikten av utveckling och förändring av processer och rutiner för att förbättra och effektivisera vårt arbete med fastigheterna och mot kunderna. Du har en god samarbetsförmåga både mot kunder och kollegor och är en problemlösare med fokus på tydlighet, goda relationer och bra samarbeten. ÖVRIGT Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Varbergs kommun

Placering

Varberg

Kontaktperson

Varbergs kommun

Vid ansökan:Ange referens C192106 i din ansökan

Dela jobbannonsen

Anmäl annons