Jobbsafari är en del avschibsted logo

Finance Coordinator till Kaelus

Klara Consulting · Täby · Ansök senast 14 sep. (140 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Om tjänsten

Klara Consulting söker en Finance Coordinatortill Kaelus.

Kaelus är en internationell koncern, med huvudkontor i Sverige, som är verksam inom telecomindustrin. Bolaget utvecklar och säljer produkter till de mobila nätverken runt om i världen. Kaelus är ett nischat bolag med högt teknologiskt kunnande, en bred global kundbas och en stark inrikting på 5G.

Bolaget är ägarlett, har en entreprenöriell ledning och visar god lönsamhet. Atmosfären präglas av en trevlig och glad stämning, familjär miljö, högt i tak och ambitiösa medarbetare. Kontoret ligger i Täby med närhet till kollektivtrafik och andra goda kommunikationer. Bolaget har nyligen investerat i ett modernt och koncernövergripande affärssystem.

Nu söker Kaelus efter en Finance Coordinator som kommer att vara CFO:s och redovisningschefens högra hand och få möjlighet att jobba i en bred och omväxlande roll i ett växande bolag. Rollen är i huvudsak inriktad på ekonomi och redovisning. Dessutom ingår ett visst ansvar för kontorstrivsel och tillhörande administration. Här ges möjligheten att komma in i ett välmående, växande bolag i en internationell miljö där goda chanser till intern utveckling finns.

Du erbjuds:

    • En tillsvidaretjänst med provanställning, fast lön och konkurrenskraftiga förmåner
    • En tjänst för dig i början av karriären där du kommer att få en bred kunskapsbas inom ekonomi och erfarenhet av att jobba i en internationell miljö
    • En strukturerad introduktionsperiod och möjlighet till flexibilitet gällande kontors-/hybridarbete

Arbetsuppgifter

Din roll som Finance Coordinator är såväl bred som varierande. Den absolut största delen av rollenhandlaromatt sköta ekonomi och redovisning. Enmindre del går ut på att ta hand om kontorsmiljön, administration och skapa en trivsam atmosfär för medarbetarna.

Rollen som Finance Coordinator innebär att ansvara för:

  • Kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar, fakturatolkning, kontering samt attestflödet av leverantörsfakturor
  • Fakturering av koncerninterna kostnader samt ansvara för kundpåminnelser
  • Hantera löpande bokföring och avstämningar av balansposter
  • Supporta CFO och redovisningschef i månads- samt årsbokslut
  • Analys i samband med månadsbokslut
  • Vara behjälplig med vissa administrationsuppgifter som till exempel avtalsarkivering

Dina uppgifter gällande kontorstrivsel och administration innebär att ansvara för:

  • Posthantering
  • Arkivering av pappersarkiv
  • Inköp av kontorsmaterial
  • Yttersta kontakten med leverantörer kring kontorslokal som hyresvärd, städbolag m.f.
  • Dekorationsansvarig
  • Säkerställa att allt fungerar, att alla ytor och mötesplatser är representativa och att kontoret är i bästa möjliga skick.

Bakgrund

Vi söker dig som:

  • Har cirka 1-2 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi
  • Behärskar löpande bokföring på en god nivå
  • Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Är intresserad av (och har en fallenhet för) att skapa en trivsam kontorsmiljö
  • Har goda kunskaper i Office-paketet, särskiltMicrosoft Excel
  • Talar och skriver svenska och engelska obehindrat

Det är meriterande om du:

  • Har tidigare erfarenhet från att ha arbetat i ekonomisystemet Business Central eller NAV/Navision

Som person ser vi att du är:Ordningsam, noggrann, prestigelös och ansvarsfull. Du arbetar strukturerat och lösningsorienterat samt är en god lagspelare. Du trivs med en omväxlande vardag och motiveras av att underlätta för andra. Det är viktigt att du är självgående och har lätt för att ta egna initiativ. Dessutom är du social och kommunikativ!

      Praktisk information

      Start: Våren/sommaren 2024

      Placering: Täby, norr om Stockholm

      Anställningsform: Rekrytering, heltid

      Lön: Fast enligt överenskommelse

      Processen pågår fram tills att vi har hittat rätt kandidat. Annonsen kan komma att tas ned när vi fått in ett starkt urval av ansökande.

      Den här processen hanteras av Klara Consulting. Samtliga ansökanden hänvisas till rekryteringsansvarig Elvira Larsson. För frågor om processen vänligen kontakta Elvira Larsson på: elvira.larsson@klaraconsulting.se

      Om företaget

      Läs mer om bolaget på deras hemsida:www.kaelus.com

      Om arbetsgivaren

      Arbetsgivare

      Klara Consulting

      Placering

      Täby

      Kontaktperson

      Klara Consulting Rekrytering och Interim AB

      Dela jobbannonsen

      Anmäl annons