Vi söker innesäljare till privat försäkring
Om jobbet
Är du en stjärna på försäljning och service? Vill du vara med och skapa Sveriges bästa kundupplevelse? Då är det dig vi söker! Hos oss blir du en del av ett passionerat och kunnigt team som arbetar för att ge Östgötarna trygghet och möjligheter genom värdeskapande försäljning.Om jobbet
Som säljande Försäkringsrådgivare hos oss kommer du att arbeta proaktivt med behovsanpassad rådgivning och försäljning till både befintliga och nya privatkunder. Din uppgift är att via kunduppsökande samtal säkerställa att våra kunder har den bästa möjliga försäkringslösningen, skräddarsydd för just deras behov. Du får en egen försäljningsbudget som motiverar dig att prestera på topp, och du förväntas hålla hög aktivitet och kundnöjdhet. Du jobbar mot tydligt uppsatta mål där försäljning är i stort fokus. Du kommer att ha tillgång till telefon, dator och ett fantastiskt team av kollegor som stöttar dig.
För att du ska få bästa möjliga start i din nya roll, börjar anställningen med en introduktionsutbildning. Här lär du dig grunderna inom alla våra försäkringsprodukter och deras villkor. Med tiden kommer du att fördjupa dina kunskaper och utvecklas inom denna spännande bransch.
Vi verkar på en marknad som ständigt förändras och utvecklas, där digitalisering och automatisering kommer att ha en stor inverkan på framtida arbetssätt. Det kräver att du som person är anpassningsbar, självständig och har ett positivt förhållningssätt till förändringar och nya arbetssätt.
Din bakgrund och erfarenhet
Vi tror att din potential och dina personliga egenskaper är det som kommer att göra dig framgångsrik i denna roll. För att vara aktuell för tjänsten behöver du dock ha:
- Avslutad gymnasieutbildning
- God datavana
- Arbetserfarenhet, som inneburit kundkontakt och försäljning
- Förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Vem är du?
Vi söker dig som älskar rådgivande och relationsskapande försäljning. Du är skicklig på att identifiera kundens behov, drivs av att prestera och trivs med att arbeta mot uppsatta mål. Du agerar affärsmässigt och har alltid kundens, kollegornas och bolagets bästa i åtanke. Eftersom vi erbjuder en unik helhet inom både bank och försäkring, är det viktigt att du kan se till kundens hela behov av ekonomisk trygghet i din behovsanalys.
Vi verkar på en marknad som ständigt utvecklas, och därför är det viktigt att du är anpassningsbar, självständig och har en positiv inställning till förändringar och nya arbetssätt.
Är du redo att ta nästa steg i din karriär?
Om du känner igen dig i beskrivningen ovan och är redo att bli en del av vårt engagerade team, ser vi fram emot din ansökan! Tillsammans kan vi skapa trygghet och möjligheter för våra kunder.
Mer information
Du ansöker genom att svara på några urvalsfrågor och bifoga CV. Vår rekryteringsprocess utgår ifrån ett fördomsmedvetet och kompetensbaserat arbetssätt och därför rekryterar vi med tester tidigt i processen. Vi tror att det är en process som passar dig som kandidat, då vi gör en rättvis bedömning av dina kompetenser. Du som uppfyller våra krav kommer att få en testinbjudan skickad till dig. Därefter intervjuar vi de som matchar kompetensprofilen bäst.
Då vi verkar inom en förtroendebransch gör vi bakgrundskontroller på vår slutkandidat. Anställningen inleds med provanställning i sex månader.
Vill du veta mer? Kontakta rekryterande chef för Säljare Privat Försäkring, Henrik Somerville 013-29 05 24 eller Elin Wigert, HR-Partner, 013-29 07 88. Facklig kontaktperson, Forena, Jens Wäppling 013-29 05 83.
Länsförsäkringar Östgöta
FöretagLänsförsäkringar Östgöta
Visa alla jobb för Länsförsäkringar Östgöta
