KFX HR-partner Skandinavien AB

Växeltelefonist på heltid till företag i Stockholm

OmrådeStockholm
Publicerad2025-11-05
Ansök senast2025-12-05

Om jobbet

Om tjänsten

Vi på KFX HR-partner söker nu en växeltelefonist till vår kund på Östermalm. Här får du möjlighet att bli en nyckelperson i företagets dagliga kundkontakt - en roll där ditt engagemang och din förmåga att skapa goda relationer verkligen gör skillnad.

Som växeltelefonist är du företagets röst utåt. Du tar emot samtal, hjälper kunder och besökare att hitta rätt kontaktperson och ser till att alla som hör av sig får ett professionellt och trevligt bemötande.

Detta är en heltidstjänst med start i januari 2026 - perfekt för dig som trivs i en varierad och social roll där struktur och service går hand i hand.

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang - dessa ska genomsyra allt vi gör.

Arbetsuppgifter

Du blir en del av ett team med fokus på service, samarbete och kvalitet. Din roll är central i företagets kommunikation och innebär daglig kontakt med både kunder, leverantörer och interna avdelningar.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

Svara på och hantera inkommande samtal på ett professionellt och effektivt sätt

Hänvisa kunder och besökare till rätt avdelning eller kontaktperson

Ta emot, hantera och vidarebefordra meddelanden via telefon och e-post

Ge grundläggande information om företagets verksamhet och tjänster

Bidra till en positiv och välkomnande atmosfär i teamet och gentemot besökare

Kvalifikationer

För att trivas i rollen tror vi att du är kommunikativ, noggrann och har en genuin känsla för service. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och har lätt för att anpassa dig till olika typer av människor och situationer.

Vi ser gärna att du:

Har tidigare erfarenhet av arbete som växeltelefonist, receptionist eller inom kundservice

Har mycket god datorvana och kan hantera flera system parallellt

Talar och skriver flytande svenska och engelska

Är strukturerad, ansvarstagande och har lätt för att samarbeta

Har ett positivt sätt och sprider lugn även när tempot är högt

Övrigt

Start: Januari 2026

Omfattning: Heltid, måndag-fredag

Plats: Stockholm, östermalm

Vi genomför bakgrundskontroll i våra rekryteringsprocesser. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Vid frågor, kontakta ansvarig rekryterare Emilia Andrén på emilia.andren@kfx.se. Vi tar inte emot ansökningar via mejl.

Varmt välkommen med din ansökan!

#LPA

KFX HR-partner Skandinavien AB

FöretagKFX HR-partner Skandinavien AB

Liknande jobb

Växeltelefonist | SGDS Gruppen | Östersund

Manpower AB

Östersund20/11 - 4/1
Rekommenderat