Teknisk supporttekniker

OmrådeLinköping
Publicerad2025-06-16
Ansök senast2025-07-31

Om jobbet

Job description

Vi söker dig som vill ta nästa steg inom teknisk support och vara med i uppstarten av ett nytt supportområde kopplat till en dygnet-runt-verksamhet. Uppdraget sker hos en samhällskritisk kund där fabriken är i drift 24/7. Du kommer ha en nyckelroll i att både lära dig kundens miljö och vara med och forma en långsiktig supportstruktur.

Inledningsvis kommer du att arbeta i befintliga team för Second Line och Second Line Extended Support. Där får du handledning, systemkunskap och förståelse för arbetssätt, rutiner och IT-landskapet. Parallellt påbörjas uppbyggnaden av en dedikerad supportfunktion för fabriksmiljön. Fokus ligger på stabilitet, tillgänglighet och snabb felsökning inom flera teknikområden.

Teamet du tillhör består totalt av cirka 40 personer inom Second Line och Extended, varav cirka 20 är baserade i Linköping Mjärdevi. Övriga delar av organisationen finns i Linköping Tannefors och Stockholm. Du blir en del av gruppen i Mjärdevi.

Rollen är tekniskt bred. Du behöver ha goda kunskaper inom infrastruktur, Windows och Linux, samt förståelse för databasmiljöer, lagring och nätverk. Arbetet kräver att du har en systematisk felsökningsförmåga och erfarenhet av att jobba med ärendehanteringssystem. Du behöver kunna dokumentera dina åtgärder och lösningar tydligt och metodiskt.

Basic qualifications

  • Minst 4 års erfarenhet av slutanvändarsupport

  • Kunskaper inom felsökning, ärendehantering och dokumentation

  • Teknisk bredd inom servermiljöer, databaser, nätverk och klientdrift

  • Förmåga att arbeta strukturerat både självständigt och i team

  • God svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet av:

  • Azure, AD, SCCM

  • ITIL-processer och verktyg som ServiceNow

  • System som IFS, BizTalk

  • Printlösningar och labelprint

  • Fabriksnära eller skiftgående IT-support

Preferred additional skills, personal traits and experience

Du är en lagspelare med servicekänsla, som gillar problemlösning, är ansvarstagande och nyfiken. Du trivs med varierande arbetsuppgifter, tekniskt djup och att bidra till struktur i komplexa miljöer.

We offer

Uppdraget pågår från 1 oktober 2025 till 31 december 2026 och omfattar 100 %. Finns goda chanser till förlängning. Arbetet sker huvudsakligen på plats i Linköping med möjlighet till visst remote-arbete. Resor kan förekomma.

Låter detta som en roll för dig? Vi ser fram emot din ansökan. Urval sker löpande.

More information

För mer information kontakta

Annie Myrlander,
annie.myrlander@sigmatechnology.com

Sigma Industry Innovation AB

FöretagSigma Industry Innovation AB
Visa alla jobb för Sigma Industry Innovation AB