Team Manager Kundservice till Kronans Apotek

Publicerad2025-11-24
Ansök senast2025-12-08

Om jobbet

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀

Vi söker ytterligare en Team Manager som vill vara med på vår spännande resa! Som Team Manager får du chansen att sätta din prägel på vår kundservice både genom att utveckla strategier och genom att stötta vårt fantastiska kundserviceteam i vardagen. Du blir en nyckelperson i att forma en kundupplevelse i toppklass inom apoteksbranschen, där ledarskap och kundservice går hand i hand. Är du redo att göra skillnad och hjälpa oss att bygga Sveriges bästa kundservice inom apoteksbranschen? Då ska du scrolla ner! 👇

Vår kundservice består av farmaceutkollegor placerade på våra apotek runt om i landet, som jobbar heltäckande med kundservice samt ger rådgivning och svarar på frågor om recept och annat som rör kundens läkemedel både direkt i drift på apotek och genom vår kundservice. Hos oss blir du, tillsammans med fyra kollegor som också är Team Managers, en viktig del av vårt kundserviceteam. Tillsammans ansvarar ni för att utforma funktionen, bygga starka team, säkerställa hög leverans och främja varje medarbetares individuella utveckling. Med ett stort fokus på att stabilisera servicenivåer arbetar ni i nära samarbete med både vår e-handel och våra 500 fysiska apotek, samtidigt som ni säkerställer att övriga KPI uppfylls. I rollen ingår även följande ansvarsområde och arbetsuppgifter:

- Besvara och hjälpa medarbetarna i dagliga driftsfrågor

- Planera inför och genomföra Måbra samtal med dina medarbetare

- Säkerställa medarbetarnas leverans på KPI:er kring kundnöjdhet, kvalitét effektivitet och produktivitet samt omsorgsförsäljning

- Följa upp resultat månadsvis med medarbetarna

- Hantera lönesamtal

- Hantera frånvaro

- Effektivisera arbetssätt genom att uppdatera rutiner och instruktioner utifrån denna roll.

- Attrahera, rekrytera, behålla och vidareutveckla medarbetarna

- Introducera nya medarbetare

Vi erbjuder en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Vårt kontor ligger i Stadshagen med möjlighet till hybridarbete eller arbete från annan ort. Du välkomnas till vår kundserviceorganisation.

För att lyckas i rollen söker vi dig som har arbetat i en ledande roll antingen inom apoteksbranschen eller inom kundservice Du är en ansvarstagande person med en stark kommunikativ förmåga och uppskattar att arbeta tvärfunktionellt. Vi ser gärna att du har ett högt kundfokus och en service-minded inställning som alltid strävar efter att överträffa kundernas förväntningar.

Du är handlingskraftig och driver förändring med en positiv attityd, vilket skapar en god stämning i teamet. Ditt affärsmässiga förhållningssätt kombineras med ett kommersiellt fokus, där du visar ett starkt driv och en resultatorientering som genomsyrar ditt arbete. Dessutom har du en analytisk förmåga som gör att du kan identifiera möjligheter och utmaningar, vilket hjälper dig att fatta välgrundade beslut för att driva vår kundservice framåt.

Utöver det söker vi dig som har

- vana att arbeta datadrivet

- arbetat med mål och driva KPI:er

- god teknisk förståelse (office, kundserviceplattform etc.).

Vår rekryteringsprocess

Vad roligt att du är intresserad av att söka rollen hos oss! Vi vet att det kan kännas utmanande att söka jobb, särskilt i tider när konkurrensen är hög och många skickar in ansökningar. Men i verkligheten kan vi oftast bara välkomna en ny kollega per roll, vilket tyvärr innebär att flera starka kandidater inte går vidare - även om de har mycket att erbjuda.

För oss är det viktigt att du ska känna dig trygg med hur processen går till. Vi vill därför vara öppna med hur vi gör vårt urval. Vi gör alltid en helhetsbedömning av ansökan. Självklart tittar vi på CV och erfarenheter, men det är inte det enda som spelar in. När vi rekryterar utgår vi från en tydlig kravprofil som vi delar i annonsen. Dina svar på urvalsfrågorna - och ibland även testresultat - vägs också in i vår bedömning. Vid många ansökningar kan just de delarna bli avgörande, så ta gärna lite extra tid att fylla i urvalsfrågorna noggrant innan du skickar in.

Utöver detta tittar vi även på hur erfarenheter och kompetenser matchar det behov och sammanhang vi har i teamet just nu. På så sätt vill vi ge varje kandidat en så rättvis och transparent process som möjligt.

Din ansökan

I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila gunilla.andersson@kronansapotek.se

alternativt Verdi Sawma, maila Verdi.Sawma@kronansapotek.se

samt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila af.kronan@sverigesfarmaceuter.se.

Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa - valet är ditt!

Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀

Kronans Apotek AB

FöretagKronans Apotek AB
Visa alla jobb för Kronans Apotek AB

Liknande jobb

Team Manager Kundservice till Kronans Apotek

Kronans Apotek AB

De nordiska länderna24/11 - 8/12
3 dagar kvar