Sylvamo, Nymölla bruk söker Virkesadministratör

OmrådeBromölla
Publicerad2025-11-12
Ansök senast2025-12-05

Om jobbet

Vill du vara med och bidra till ett hållbart skogsbruk i en organisation där samarbete, utveckling och ansvar står i centrum? Då kan du vara den vi söker!

Vi erbjuder en varierad och operativ roll där du får arbeta nära både chefer och medarbetare - och vara med och forma framtidens virkesadministration.

Sylvamo Nymölla bruk ligger två mil öster om Kristianstad i Bromölla kommun. Bruket tillverkar pappersmassa med magnefitmetoden och obestruket finpapper. Multicopy är vår mest kända produkt. Produktionskapaciteten är 340 000 ton massa och 475 000 ton finpapper.

Vi är stolta över vår arbetsmiljö där säkerhet, hållbarhet och människan alltid kommer först - enligt vårt motto: #peoplebeforepaper.

Om rollen

Som Virkesadministratör hos Sylvamo Sweden AB har du ett övergripande ansvar för att samordna och utveckla administrativa rutiner inom vår virkesanskaffning. Du är ett viktigt stöd i organisationen och bidrar till att skapa struktur, effektivitet och kvalitet i våra processer.

Dina huvudsakliga ansvarsområden

Virkesredovisning

Administration av EUDR

Betalningar för inköpt skogsråvara

Administration av kontraktsuppgifter (centrala affärer och import med mera)

Ekonomiadministration och bokslutsarbete

Ständiga förbättringar inom virkesadministration

Arbete med säkerhet och hälsa

Dokumenthantering

GDPR-ansvar och rutiner för personuppgiftshantering

Backup som sekreterare vid möten

Förbättringsarbete inom administration och systemanvändning



Vem är du?


Du är en självgående och lösningsorienterad person som trivs med att ta ansvar och driva förbättringar. Du har ett genuint intresse för administration och är skicklig på att organisera, prioritera och skapa struktur. Du har hög servicekänsla och arbetar lika bra självständigt som i samarbete med andra.

Kvalifikationer

Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, HR, juridik eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig

Minst 3 års erfarenhet av kvalificerad administration

God vana vid digitala system

Erfarenhet av GDPR och hantering av informationshantering

Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Erfarenhet från skoglig verksamhet är meriterande

Vi erbjuder

En central roll i ett stabilt och framtidsinriktat företag

Möjlighet att påverka och utveckla underhållsstrategier

Ett engagerat team och kompetenta kollegor

Konkurrenskraftiga villkor och goda utvecklingsmöjligheter

En arbetsplats där mångfald och inkludering är en självklarhet

Ansökan Tjänsten är en Allmän visstidsanställning på heltid med arbetstid förlagd till dagtid. Anställningen gäller från den 19 januari eller enligt ök och fyra månader framåt. Anställningen kan, efter avtalad period, förlängas eller, om parterna är överens, övergå till en tillsvidareanställning.

Har du frågor om tjänsten, kontakta Virkeschef Mikael Östberg på 0767-717725. För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Hanna Petersson på 0708-641381.

Sista ansökningsdag är 5 december, men urval sker löpande - så vänta inte med din ansökan!

Vi ser gärna sökande som bidrar till ökad mångfald och jämn könsfördelning.

På Sylvamo värdesätter vi att spegla samhället och anser att kvalitéer som jämn könsfördelning och mångfald är en tillgång för verksamheten. Därför ser vi gärna sökande som bidrar till detta.

Välkommen med din ansökan!

Sylvamo Sweden AB

FöretagSylvamo Sweden AB
Visa alla jobb för Sylvamo Sweden AB

Sök efter fler liknande jobb

Liknande jobb

Administratör till ONE Nordic AB

Bravura Sverige AB

Malmö14/11 - tills vidare
Rekommenderat