Om jobbet
Nu söker vi en Supporttekniker till teamet.
Jag heter Arnela Skorupan och är ledare för 2nd line Support UC. Mitt team är en sammansvetsad grupp av individer som bryr sig om varandra och våra kunder. Vi arbetar mot stora företagskunder och deras växellösningar. I vår verksamhet sätter vi kunden först och strävar alltid efter att leverera den bästa kundupplevelsen och supporten till Företagskunder. Vi befinner oss idag på orterna Solna, Göteborg, Örebro, Jönköping och Sundsvall.
Är det här din nästa möjlighet?
Inom Customer Operations Support återfinns vårt team 2nd line Support UC. Tillsammans med övriga enheter inom Customer Operations har vi det fulla ansvaret för Service, Support, orderläggning och fakturering till våra Företagskunder.
Det här är ett uppdrag för dig som har arbetat med Support tidigare och vet hur man ger service i världsklass. Du är med fördel lösningsorienterad, lättlärd och trivs i en föränderlig miljö.
I rollen som supporttekniker hos Telia erbjuds du en utmanande och varierande tjänst där du får möjlighet att jobba med flera olika kunder och olika miljöer. Arbetsuppgifterna består av second-linesupport inom produktområdet Ascom. Du hanterar inkomna ärenden via ett ärendehanteringssystem samt till viss del per telefon. Främst supporterar du kunder remote men det kan förekomma att du behöver åka till kunder on-site, därför är det av vikt att du är öppen för det. Du stödjer kunder och användare med Ascom-produkter genom att felsöka och lösa tekniska problem och frågor. Ärendena är till stor del relaterade till larm- och meddelandehanteringsplattformar. Du samarbetar även nära underleverantörer för att säkerställa bästa möjliga lösningar för kundernas behov.
Dina arbetsuppgifter är:
Är det här du?
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Vi är mer än bara en arbetsplats
Telia är navet i det digitala ekosystemet och kopplar upp individer, familjer, företag och samhällen, och ger dem tillgång till kommunikations-, ICT- och underhållningstjänster som skapar möjligheter och berikar deras liv. Vårt mål är att skapa innovationer som gör Telia bättre för våra kunder, våra medarbetare, våra ägare och samhällena i Norden och Baltikum.
Vi har ett stort samhällsengagemang som driver oss till att försöka använda vår teknik för att göra omvärlden bättre. Vi bryr oss om digital inkludering och hjälper över en miljon svenskar att förbättra deras digitala färdigheter och i nära samarbete med Bris sätter vi barns säkerhet och välmående i fokus. Vi är mer än bara en arbetsplats - vi investerar i våra medarbetare och erbjuder ett omfattande förmånspaket, inklusive sjukförsäkring, pensionsplan och möjligheter till distansarbete, samt årlig bonus baserad på prestation och Telias resultat.
Intresserad?
Vi ser fram emot din ansökan senast 2025-05-29. Ansök gärna genom vårt rekryteringssystem för att säkerställa att dina uppgifter hanteras säkert, då vi inte kan ta emot CV via e-post. Obligatoriska bakgrundskontroller kommer att genomföras.
Har du frågor? Vänligen kontakta mig på arnela.skorupan@teliacompany.com .
Välkommen till Telia - Join us and make better happen!
Jag heter Arnela Skorupan och är ledare för 2nd line Support UC. Mitt team är en sammansvetsad grupp av individer som bryr sig om varandra och våra kunder. Vi arbetar mot stora företagskunder och deras växellösningar. I vår verksamhet sätter vi kunden först och strävar alltid efter att leverera den bästa kundupplevelsen och supporten till Företagskunder. Vi befinner oss idag på orterna Solna, Göteborg, Örebro, Jönköping och Sundsvall.
Är det här din nästa möjlighet?
Inom Customer Operations Support återfinns vårt team 2nd line Support UC. Tillsammans med övriga enheter inom Customer Operations har vi det fulla ansvaret för Service, Support, orderläggning och fakturering till våra Företagskunder.
Det här är ett uppdrag för dig som har arbetat med Support tidigare och vet hur man ger service i världsklass. Du är med fördel lösningsorienterad, lättlärd och trivs i en föränderlig miljö.
I rollen som supporttekniker hos Telia erbjuds du en utmanande och varierande tjänst där du får möjlighet att jobba med flera olika kunder och olika miljöer. Arbetsuppgifterna består av second-linesupport inom produktområdet Ascom. Du hanterar inkomna ärenden via ett ärendehanteringssystem samt till viss del per telefon. Främst supporterar du kunder remote men det kan förekomma att du behöver åka till kunder on-site, därför är det av vikt att du är öppen för det. Du stödjer kunder och användare med Ascom-produkter genom att felsöka och lösa tekniska problem och frågor. Ärendena är till stor del relaterade till larm- och meddelandehanteringsplattformar. Du samarbetar även nära underleverantörer för att säkerställa bästa möjliga lösningar för kundernas behov.
Dina arbetsuppgifter är:
- Felsöka och hantera ärenden relaterade till larm- och meddelandehanteringsplattformar, innefattande både mjukvara och hårdvara
- Hantera och koordinera ärenden via ärendehanteringssystem samt vid behov per telefon
- Vara den främsta kontaktpunkten med leverantören för att säkerställa snabb och effektiv problemlösning
- Ge support on-site till kunder vid behov
- Vara med och bidra till utvecklingen av området Ascom
Är det här du?
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
- Arbetat med och har god kännedom om Ascoms produkter är mycket meriterande
- Erfarenhet av nätverksadministration och support samt arbete med nätverksutrustning
- Erfarenhet inom telefoni och växeltelefoni är meriterande
- Erfarenhet av support och ärendehantering
- Relevant teknisk utbildning, alternativt erfarenhet inom IT-support, eller liknande område
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- God dator- och systemvana, men fördel om du har erfarenhet av ServiceNow
- B-körkort
Vi är mer än bara en arbetsplats
Telia är navet i det digitala ekosystemet och kopplar upp individer, familjer, företag och samhällen, och ger dem tillgång till kommunikations-, ICT- och underhållningstjänster som skapar möjligheter och berikar deras liv. Vårt mål är att skapa innovationer som gör Telia bättre för våra kunder, våra medarbetare, våra ägare och samhällena i Norden och Baltikum.
Vi har ett stort samhällsengagemang som driver oss till att försöka använda vår teknik för att göra omvärlden bättre. Vi bryr oss om digital inkludering och hjälper över en miljon svenskar att förbättra deras digitala färdigheter och i nära samarbete med Bris sätter vi barns säkerhet och välmående i fokus. Vi är mer än bara en arbetsplats - vi investerar i våra medarbetare och erbjuder ett omfattande förmånspaket, inklusive sjukförsäkring, pensionsplan och möjligheter till distansarbete, samt årlig bonus baserad på prestation och Telias resultat.
Intresserad?
Vi ser fram emot din ansökan senast 2025-05-29. Ansök gärna genom vårt rekryteringssystem för att säkerställa att dina uppgifter hanteras säkert, då vi inte kan ta emot CV via e-post. Obligatoriska bakgrundskontroller kommer att genomföras.
Har du frågor? Vänligen kontakta mig på arnela.skorupan@teliacompany.com .
Välkommen till Telia - Join us and make better happen!
Telia Sverige AB
FöretagTelia Sverige AB
Visa alla jobb för Telia Sverige AB