Supportchef till StrongPoint Sverige

Publicerad2025-11-18
Ansök senast2025-12-18

Om jobbet

Supportchef till StrongPoint Sverige

Är du en trygg ledare med förmåga att skapa struktur, driva förbättringsarbete och utveckla starka team? Vill du vara med och påverka framtidens butiksteknologi? Då har du chansen att ta nästa steg i karriären som Supportchef hos StrongPoint Sverige.

Professionals Nord söker i samarbete med StrongPoint en Supportchef till företagets svenska verksamhet. I rollen får du ett helhetsansvar för att leda och utveckla supportfunktionen och säkerställa att kunderna får en supportupplevelse av absolut högsta kvalitet. Du arbetar nära kunder, kollegor och StrongPoints nordiska organisation och blir en central del i att forma framtida arbetssätt och driva utvecklingen framåt.

Information om företaget & tjänsten

StrongPoint är en marknadsledande aktör inom innovativa butiksteknologiska lösningar och erbjuder integrerade system som effektiviserar både fysisk handel och e-handelslogistik. Företaget finns i Norge, Sverige, Baltikum, Storbritannien, Irland och Spanien och har över 500 medarbetare globalt.

Som Supportchef rapporterar du till Aftermarket & Support Director Nordic och får en nyckelroll i en organisation som präglas av innovation och högt kundfokus.

Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och att du anställs direkt av StrongPoint. Önskemålet är att alla frågor kring tjänsten går till jesper.wingqvist@pn.se.

Du erbjuds

En nyckelroll i ett marknadsledande och internationellt bolag

Möjlighet att påverka, utveckla och modernisera supportverksamheten

Ett sammansvetsat team och korta beslutsvägar

En arbetsplats som satsar på innovation, förbättring och framtidens butiksteknologi

Arbetsuppgifter

Som Supportchef ansvarar du för att leda teamet, utveckla arbetssätt och säkerställa hög kvalitet i all kundsupport. Rollen är både operativ och strategisk och innebär nära dialog med både kunder och interna intressenter.

Du kommer bland annat att:

Leda, coacha och utveckla supportteamet i Sverige

Driva kontinuerlig förbättring och implementera nya arbetsprocesser

Samarbeta med den norska supportorganisationen för gemensamma rutiner och serviceleverans

Utveckla strategier för optimerade arbetsflöden och förbättrad supportkvalitet

Säkerställa uppdaterad teknisk dokumentation

Följa upp KPI:er och rapportera resultat till ledningen

Vi söker dig som har

Flera års erfarenhet av ledarskap, gärna inom support- eller kundserviceorganisationer

Tekniskt intresse och erfarenhet av supportrelaterade IT- och systemsammanhang

Erfarenhet av förbättringsarbete och förändringsledning

Tidigare arbete i CRM-system eller kundhanteringsverktyg

God förmåga att kommunicera och samarbeta med andra

Erfarenhet från retailsektorn är starkt meriterande

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer att trivas i rollen. Du är lösningsorienterad, serviceinriktad och trygg i ditt ledarskap. Du har lätt för att skapa engagemang i teamet och trivs i en roll där du driver förändring, prioriterar effektivt och håller en hög kvalitet - även när tempot är högt.

START: Enligt överenskommelse

OMFATTNING: Heltid

PLATS: Grums, Sverige

URVAL: Sker löpande

KONTAKT: jesper.wingqvist@pn.se

Professionals Nord Örebro AB

FöretagProfessionals Nord Örebro AB
Visa alla jobb för Professionals Nord Örebro AB

Liknande jobb

Service Delivery Lead till AzenA

Bravura Sverige AB

Stockholm29/10 - tills vidare
Rekommenderat