GlobalConnect

Servicedesk Support tekniker

OmrådeStockholm
Publicerad2025-12-18
Ansök senastÖppet tills vidare

Om jobbet

Supporttekniker Service Desk

Vill du arbeta nära nätet som är den digitala ryggraden i samhället?
Som Supporttekniker i Service Desk hos GlobalConnect är du med och säkerställer stabil och tillförlitlig connectivity för Carrier-kunder och tjänsteleverantörer - varje dag.

Plats:Stockholm, kontor i Hagastaden
Arbetstid: Kl. 8-17, ibland kan andra tider förekomma

Den här rollen är för dig som har:
  • Relevant utbildning inom nätverk, telekom eller IT, eller motsvarande erfarenhet
  • CCNA-certifiering eller stark motivation att ta CCNA
  • 1-2 års erfarenhet från Service Desk, Help Desk eller liknande teknisk supportroll
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Om rollen och teamet

Service Desk är en central funktion inom Customer Operations och en viktig del i GlobalConnects uppdrag att skydda och upprätthålla samhällskritisk digital infrastruktur. Teamet är placerat i Stockholm och arbetar tätt tillsammans i det dagliga operativa arbetet.

I rollen som Supporttekniker är du första kontaktpunkt för tekniska frågor, incidenter och förfrågningar från våra Carrier-kunder. Du arbetar strukturerat med felsökning, ärendehantering och uppföljning, i nära samarbete med andra tekniska team samt våra 24/7-funktioner för incident- och eskaleringshantering, både lokalt och internationellt.

Arbetsuppgifter - så kan en typisk vecka se ut:
  • Ta emot och hantera inkommande ärenden via telefon, e-post och kundportal
  • Utföra initial teknisk analys och felsökning av nätverk, kundaccesser och CPE
  • Dokumentera och följa upp ärenden i ärendehanteringssystem enligt SLA och process
  • Eskalera ärenden till rätt teknisk funktion och säkerställa uppföljning till avslut
  • Kommunicera tydligt och professionellt med kunder och interna intressenter

Vem vi söker

Kort sammanfattat söker vi dig som är analytisk, lösningsorienterad och strukturerad. Du trivs i en roll med många parallella ärenden, har ett tydligt kundfokus och samarbetar gärna med andra. Du kommunicerar lugnt och tydligt även när tempot är högt och har ett genuint intresse för nätverk, teknik och felsökning.

Varför GlobalConnect?

Hos oss får du en stabil och utvecklande roll inom nätverk och telecom, med möjlighet att bygga djup teknisk kompetens under ditt första år. Du blir en del av ett erfaret team som arbetar med samhällskritisk digital infrastruktur - där tillgänglighet, kvalitet och samarbete är avgörande. Från rollen som Service desk tekniker finns det karriärsvägar internt mot både djupare tekniska roller eller mot produkt och säljroller. Om du vill ha en karriär inom telco är det här en utmärkt möjlighet!

Tjänsten kan i senare skede fordra säkerhetsprövning med ökat ansvar och befogenhet i digital infrastruktur.

Rekryterings- och intervjuprocess
  1. Inledande screening med TA Partner - Emma eller Jessica
  2. Intervju med rekryterande chef Niklas
  3. Teknisk intervju med Niklas och en från teamet
  4. Referenstagning

Vi kommer påbörja intervjuerna efter julledigheten, så från och med vecka 2 och framåt kan du förvänta dig att höra från oss. Tills dess hoppas vi att du har ett underbart jul- och nyårsfirande!

GlobalConnect

FöretagGlobalConnect