Service Delivery Manager Coop Sverige

OmrådeSolna
Publicerad2025-12-18
Ansök senastÖppet tills vidare

Om jobbet

Bli en del av Coop - Tillsammans gör vi mat-Sverige hållbart!

Om tjänsten:

Vill du vara med och forma framtidens hållbara dagligvaruhandel? Som Service Delivery Manager på Coop Sverige får du möjlighet att driva innovation och bidra till vårt viktiga arbete för en mer hållbar framtid. Vi söker dig som är passionerad för IT-leveranser, kundnöjdhet och ständiga förbättringar och vill vara en del av ett dynamiskt team.

Som Service Delivery Manager kommer du att arbeta med att:
  • Säkerställa livscykelhantering av IT-tjänster inom Shop & Tech, inklusive planering och genomförande av utrullningar till butiker, terminaler och kontor.
  • Vara spindeln i nätet mellan tjänsteägare, Service Desk och butiker vid eskaleringar och komplexa frågeställningar.Driva förbättringsåtgärder utifrån butikernas behov, ställa krav på tjänsteägare, säkra instruktioner till ServiceDesk, samt kommunicera och utbilda kund.
  • Säkerställa tjänster vid nyöppningar, ändringar och stängningar av butiker.
  • Ansvara för second line support för betalflöden.
  • Effektivisera och optimera leveranser och processer.
  • Delta i projekt för nya eller uppdaterade tjänster som utrullningsansvarig.
  • Delta i avdelningens övriga arbete vid behov.

Vem är du?

Vi söker dig som drivs av hållbarhet, kundorientering och innovation och som älskar att ta egna initiativ. Du trivs i både självständiga roller och som en del av ett team där samarbete och förändringsarbete är en del av vardagen. Du är kommunikativ, lösningsorienterad och har en naturlig förmåga att inspirera andra.

För att vara framgångsrik i rollen ser vi gärna att du har:
  • Högre utbildning inom IT (systemvetare, MSc) eller motsvarande yrkeserfarenhet.
  • ITIL Foundation (certifiering föredras).
  • Minst 4 års arbetslivserfarenhet, gärna från butik och/eller komplex IT-miljö.
  • Erfarenhet av att styra externa leverantörer och SLA-uppföljning.


  • Förmåga att prioritera, organisera och hantera flera projekt samtidigt.
    • Erfarenhet av att bygga effektiva samarbeten genom tillit, förtroende och engagemang.
    • Nytänkande och drivande med stort engagemang för att driva affären framåt och uppnå resultat.

    Personliga egenskaper som vi värdesätter:
    • Engagerad och kommunikativ.
    • Förmåga att ta initiativ och driva förändring.
    • Flexibel och anpassningsbar till föränderliga omständigheter.
    • Självgående och resultatfokuserad.
    • Modig och prestigelös.

    Vårt erbjudande till dig

    Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får möjlighet att växa och utvecklas i en inkluderande och inspirerande kultur. Hos oss på Coop får du vara en del av ett engagerat team och bidra till en mer hållbar framtid. Vi erbjuder även konkurrenskraftiga förmåner, flexibel arbetstid och en god balans mellan arbete och fritid.

    Så ansöker du

    Låter detta som din nästa utmaning? Skicka in din ansökan så snart som möjligt, senast 31 januari, då vi arbetar löpande med urval och intervjuer. För att rättvist matcha kandidater med de krav som rollen ställer kommer vi att använda tester under urvalsarbetet.

    Om du har några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande ledare Malin Hesselryd på e-postadress: malin.hesselryd@coop.se.

    Coop Sverige AB