Om jobbet
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Om uppdraget
Vi söker nu senior supporttekniker till en myndighet med ett samhällsbärande uppdrag inom infrastruktur. Du blir en viktig del i IT-supportteamet och arbetar med både incidenthantering och beställningar, samt bidrar till att upprätthålla hög teknisk standard och tillgänglighet.
Arbetsuppgifter
I rollen kommer du att:
Ta emot och lösa incidenter och beställningar enligt SLA/OLA
Agera dispatcher och vidareförmedla ärenden till rätt grupper
Installera och felsöka både hård- och mjukvara
Hantera enklare paketeringar och programvaruutskick
Administrera användarkonton och behörigheter
Dokumentera rutiner och lösningar i kunskapsdatabasen
Stötta vid interna och externa livesändningar
Din kompetensprofil
För att lyckas i uppdraget ser vi gärna att du har:
Minst 5 års erfarenhet inom IT-support
Utbildning inom IT t.ex. NTI-gymnasiet eller KY-utbildning alternativt minst 5 års arbetslivserfarenhet inom IT som supporttekniker/klienttekniker
Mycket goda kunskaper i Active Directory
1 års erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem
Förmåga att arbeta strukturerat och dokumentera lösningar
Vana att arbeta utifrån SLA/OLA
God samarbetsförmåga och servicekänsla
Flytande svenska i tal och skrift
Om uppdraget
Placering: Sundbyberg (100 % på plats
Resor inom Sverige: Kan förekomma till andra kontor
Säkerhetsklassning: Säkerhetsprövning och registerkontroll krävs
Omfattning: 100%
Startdatum: 30 augusti 2025
Uppdragslängd: 12 månader, med option på förlängning (2+1+1 år)
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Om uppdraget
Vi söker nu senior supporttekniker till en myndighet med ett samhällsbärande uppdrag inom infrastruktur. Du blir en viktig del i IT-supportteamet och arbetar med både incidenthantering och beställningar, samt bidrar till att upprätthålla hög teknisk standard och tillgänglighet.
Arbetsuppgifter
I rollen kommer du att:
Ta emot och lösa incidenter och beställningar enligt SLA/OLA
Agera dispatcher och vidareförmedla ärenden till rätt grupper
Installera och felsöka både hård- och mjukvara
Hantera enklare paketeringar och programvaruutskick
Administrera användarkonton och behörigheter
Dokumentera rutiner och lösningar i kunskapsdatabasen
Stötta vid interna och externa livesändningar
Din kompetensprofil
För att lyckas i uppdraget ser vi gärna att du har:
Minst 5 års erfarenhet inom IT-support
Utbildning inom IT t.ex. NTI-gymnasiet eller KY-utbildning alternativt minst 5 års arbetslivserfarenhet inom IT som supporttekniker/klienttekniker
Mycket goda kunskaper i Active Directory
1 års erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem
Förmåga att arbeta strukturerat och dokumentera lösningar
Vana att arbeta utifrån SLA/OLA
God samarbetsförmåga och servicekänsla
Flytande svenska i tal och skrift
Om uppdraget
Placering: Sundbyberg (100 % på plats
Resor inom Sverige: Kan förekomma till andra kontor
Säkerhetsklassning: Säkerhetsprövning och registerkontroll krävs
Omfattning: 100%
Startdatum: 30 augusti 2025
Uppdragslängd: 12 månader, med option på förlängning (2+1+1 år)
Hirely AB
FöretagHirely AB
Visa alla jobb för Hirely AB