Eccera Professionals AB

Process Specialist

OmrådeLinköping
Publicerad2025-11-26
Ansök senast2026-02-24

Om jobbet

Till ett uppdrag hos en av våra kunder i Linköping söker vi en engagerad och strukturerad medarbetare till deras team inom Operation Support Management. Teamet består av åtta personer och du blir en central del i arbetet med att äga och vidareutveckla en av kundens procedurer - med ansvar för dokumentation, efterlevnad och kontinuerlig förbättring.

Du driver förbättringsarbetet framåt, följer upp procedurefterlevnad, utbildar Group IT och fungerar som en nyckelperson i den operativa styrningen av processerna. Rollen kräver både hög samarbetsförmåga och förmågan att arbeta självständigt.

Arbetstiden är förlagd till helgfria vardagar mellan 07.00-18.00, samt beredskap 24/7 enligt schema. Resor inom Sverige kan komma att förekomma.

Krav på svenskt medborgarskap EJ säkerhetsklassning.

Som konsult på Eccera får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Dina arbetsuppgifter

Utveckla, dokumentera och förbättra den procedur du ansvarar för

Skapa utbildningsmaterial och genomföra utbildningar

Uppföljning av procedurefterlevnad

Ta fram rapporter och dashboards

Leveransuppföljning

Ärendeanalyser och trendrapportering

Hantera eskaleringar

Major Incident Management

Delta i beredskap 24/7

Koordinera och hantera incidenter

Medverka vid revisioner och riskanalyser

Dokumentation av processer och rutiner

Moderera möten och driva forum

Din profil

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

Kunskap och erfarenhet av IT Service Management-processer (t.ex. Incident, Service Request, Change, Problem)

Mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga

Förmåga att koordinera och driva förbättringsarbete

Obehindrad svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande erfarenheter

Erfarenhet av ServiceNow

Kunskap i JIRA och Confluence

Tidigare roller såsom Major Incident Manager, Change Manager, Problem Manager, Knowledge Manager eller liknande

Erfarenhet av agilt arbetssätt

Minst 2 år inom Servicedesk

Projektledningserfarenhet

ITIL Foundation v3 eller v4

Vad vi erbjuder

På Eccera får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.

Eccera Professionals AB

FöretagEccera Professionals AB

Liknande jobb

Verksamhetsutvecklare | SAAB | Linköping

Jefferson Wells AB

Linköping28/11 - 12/12
Rekommenderat