People & Organisation Business Partner

OmrådeStockholm
Publicerad2025-12-20
Ansök senast2026-01-16

Om jobbet

Om tjänsten

Som People & Organisation Business Partnerhos oss på Tyréns kommer du arbeta inom Business Support functions Sweden som består av totalt cirka 140 personer, specialiserade inom områdena IT, Legal, People, Organisation & Growth, Payroll, Marketing & Communication, Sustainability & Quality, Security, Facility Management, Strategy & Project Office, Finance, Procurement och Project Control och som alla arbetar både strategiskt och operativt, med förvaltning och utveckling samt stöd och rådgivning med syftet att bidra till att förverkliga Tyréns affär: Jobba med samhällsbyggnad med målet att skapa bättre förutsättningar för dagens och framtidens städer.

Som People & Organisation Business Partner är du en del av People, Organisation & Growth . Övriga kollegor i teamet är i dagsläget totalt 12 som jobbar som People & Organisations Business Partners, HR-specialister och inom Talent Acquisition och Payroll. Vi rapporterar alla till Tyréns Head of People Organisation & Growth Minna Hallin.

Vårt mål är att HR tydligt bidrar till Tyréns lönsamhet och tillväxt. I din roll kommer du arbeta med affärsnära HR-frågor, utveckla verksamheten och vår HR-funktion.

Hos oss har du som People & Organisation Business Partner en ansvarsfull och varierande roll där du arbetar nära både ledning och verksamheten. Du får möjlighet att vara med och påverka verksamhetens utveckling genom att både implementera och skapa HR-lösningar som både stödjer affären och stärker företagskulturen.

Vi sätter stort värde på innovation och ständig förbättring - du får chansen att vara med och ta HR till nästa nivå. I en tid där HR Tech och generativ AI mer och mer blir en naturlig del av våra arbetssätt, förväntas du också bidra till att integrera och nyttja både arbetssätt och verktyg för att effektivisera och förbättra processerna samt förbättra kvaliteten inom det vi gör.
  • Du blir en del av ett prestigelöst HR-team med högt i tak som är på en utvecklingsresa.
  • Här finns stora möjligheter till kompetensutveckling och att driva egna idéer som utvecklar vår verksamhet.

I denna roll kommer du exempelvis jobba med att:
  • Fungera som ett strategiskt och operativt stöd till chefer och medarbetare där du ansvarar för en av våra divisioner: Infrastructure, som består av ca 600 medarbetare varav ca 40 chefer.
  • Driva och stötta i våra årshjulsprocesser (exempelvis performance management, talang- och succession och lönebildningsprocesser).
  • Implementera och utveckla vår medarbetarstrategi, tillsammans med övriga i People Organisation & Growth -teamet.
  • Arbeta både operativt, t.ex: arbetsrättsliga frågor och brett chefsstöd, och strategiskt, t.ex: projekt inom förändringsledning, AI/HR-Tech och organisationsutveckling.
  • Hålla workshops och utbildningar för chefer och medarbetare i frågor som rör ledarskap, kompetensutveckling och förändringsarbete.
  • Samarbeta tvärfunktionellt med andra avdelningar för att säkerställa att HR är en integrerad del av verksamhetens mål och resultat.
  • Självständigt driva egna initiativ och projekt samtidigt som du aktivt bidrar i teamets gemensamma arbete.
  • Hålla dig uppdaterad om nya teknologiska trender inom HR och föreslå förbättringar.
  • Främja användningen av HR Tech och AI som en naturlig del av arbetet.

Vi erbjuder

Som anställd på Tyréns erbjuder vi dig bland annat:
  • Fantastiska kollegor och många specialister inom våra olika kompetensområden.
  • En värderingsdriven kultur där Connect , Create & Challenge är våra ledord.
  • En stimulerande arbetsmiljö i våra lokalermed möjlighet att arbeta hemifrån del av din arbetstid.
  • Möjlighet att jobba med innovationsprojekt.
  • Kompetensutveckling anpassad efter dig.
  • Sociala aktiviteter, både på och efter ordinarie arbetstid.
  • Extra lediga dagar utöver dina semesterdagar, vi är t.ex. alltid lediga med lön dagarna mellan jul och nyår.
  • Flertalet personalförmåner via vår förmånsportal.
  • Kollektivavtal som vi tecknat med Innovationsföretagen (Almega).

Klicka här för att läsa mer om oss, vilken typ av projekt vi jobbar med, vilka utvecklingsmöjligheter som finns, våra innovationer, läsa bloggar och lyssna på våra medarbetares podcasts.

Vi söker

För att lyckas och trivas i rollen bör du ha:
  • En akademisk examen inom HR, likvärdigt område eller motsvarande erfarenhet.
  • Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete i en liknande roll.
  • Erfarenhet av att arbeta brett med hela HR-årshjulet: lönebildning, kompetensutveckling, talent management, performance management etc.
  • God vana av arbetsrätt, fackliga förhandlingar och att hantera individärenden.
  • Erfarenhet av HR-tech, och en vilja att utveckla, digitalisera och effektivisera HR-processer.
  • En vana av att i din vardag använda generativ AI (Copilot, Claude, Gemini, ChatGTP eller liknande) för din egen effektivisering.
  • Kunskaper inom förändringsledning, trygg i att facilitera workshops och hålla i utbildningar.
  • Trivas med att balansera operativa uppgifter med strategiskt arbete och projektledning.
  • Erfarenhet av att arbeta datadrivet och gärna med data analys.

Meriterande är erfarenhet/kunskap inom:
  • Att ha byggt AI-agenter och eller ha implementerat generativ AI i HR-processer och arbetssätt.
  • Tidigare arbetat i konsultbranschen eller som konsult inom större organisationer.
  • Arbetat med Talent Acquisition.

Personliga egenskaper vi tror passar rollen och vår företagskultur:
  • En hög grad av självledarskap.
  • Kommunikativ och trivas med att samarbeta tvärfunktionellt, i projekt och team.
  • Trygg med att arbeta självständigt och driva egna initiativ.
  • Flexibel och anpassningsbar - då vi vet att verksamheten och vår omvärld konstant utvecklas och förändras.
  • Proaktiv, resultatinriktad och analytisk.
  • Intresserad och nyfiken att anamma nya teknologier och arbetssätt inom HR.

För denna tjänst ser vi att du hanterar det svenska och engelska språket i både tal och skrift för att kunna tillmötesgå våra kunder och kollegors behov.

Ansöka

Du är varmt välkommen med din ansökan! Personligt brev är inte ett krav hos oss, men kommer naturligtvis läsas om det bifogas.

Vi rekryterar löpande, så skicka gärna din ansökan redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar per mejl utan hanterar enbart ansökningar som kommer in via ansökningslänken.

Vi återkommer senast vid månadsskiftet januari/februari för att börja kalla till intervju.

Kontakt

Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor? Då är du välkommen att kontakta:

Karin Backman
Rekryteringsstrateg
Mejl: karin.backman@tyrens.se
Telefon: 010-452 23 95

Ps Karin är ledig dagarna mellan jul och nyår samt den 5 januari.

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Tyrénskoncernen har 3 000 medarbetare med verksamhet i Sverige, Storbritannien, Estland, Litauen, Polen, Bulgarien och Kanada. Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och innovation inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor.

Tyréns Sverige AB

FöretagTyréns Sverige AB
Visa alla jobb för Tyréns Sverige AB

Sök efter fler liknande jobb

Liknande jobb

HR Business Partner

Hilti Svenska Aktiebolag

Malmö6/12 - tills vidare