Orderkoordinator / innesäljare

OmrådeStockholm
Publicerad2025-05-07
Ansök senast2025-06-15

Om jobbet

Tjänst: Orderkoordinator / innesäljare

Om tjänsten

Nu söker vi efter dig som framförallt har god erfarenhet inom orderhantering, kundservice och försäljning. Du har kanske aldrig arbetat i skobranschen tidigare, men det är inget som får dig att halka efter. Har du ett brinnande intresse för det du sätter klorna i kommer du lära dig om produkterna allteftersom.

Shoemed är ett litet bolag med högt i tak och nära till skratt. Arbetsdagarna kan ibland vara fysiskt krävande med ett lager att hantera och mycket spring. Shoemed passar dig som klarar av varierande arbetsuppgifter och tempon under dagarna. Arbetsuppgifterna pendlar mellan kundservice, hantering av våra CRM-system, ordnande på lagret till att svara på mail och i telefon.

Vi söker en engagerad och driven innesäljare till Shoemed i Stockholm City. Har du ett starkt intresse för försäljning och kundrelationer? Då kan detta vara jobbet för dig!

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som innesäljare kommer du att spela en viktig roll i vårt säljteam med ansvar för kundkontakt och försäljningsprocesser.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

Presentera och sälja vårt sortiment

Bygga och vårda långsiktiga kundrelationer

Samordning av försäljning mot små och medelstora företag

Genomföra behovsanalyser och föreslå passande digitala lösningar för kunder

Ta emot beställningar i olika format och lägga in dem i våra system i enlighet med kundens specifikationer

Kvalifikationer och egenskaper

För att lyckas i denna roll ser vi att du har följande kvalifikationer och egenskaper:

Krav

Erfarenhet inom försäljning och orderhantering

Goda kommunikationsfärdigheter i svenska, både i tal och skrift

God datorvana och erfarenhet av CRM-system och Excel

Förmåga att arbeta självständigt och i team

Meriterande

Tidigare erfarenhet inom innesälj

Kompetens inom digitala säljverktyg

Vad vi erbjuder

Vår kund erbjuder ett stimulerande arbete i en dynamisk miljö. Du får möjlighet till:

Planerad onboarding och utbildning i sortiment och system

Konkurrenskraftig lön

Personlig och professionell utveckling

En trygg och inkluderande arbetsplats

Tillträde och arbetsvillkor

Tjänsten omfattas av 6 månaders provanställning med start så fort som möjligt.

Arbetstider: Tillsvidare 100% - vardagar kl 08.00 - 17.00

Lön: Fast lön enligt överenskommelse.

Plats: Shoemeds huvudkontor, Odengatan 33 i Stockholm

Om Shoemed

Shoemed AB är ett privatägt multikanalsföretag som specialiserar sig inom arbetsskor för tågpersonal, kökspersonal, sjukvårdspersonal m.m. Vi står på tre starka ben med B2B verksamhet, B2C webbshop och en fysisk butik på Odengatan 33 i Stockholm dit vi nu söker en driven butikssäljare. Shoemed AB vänder sig till både privatkunder och företagskunder.

På Shoemed är det korta beslutsled som gäller. Organisationen är platt vilket innebär mycket frihet under ansvar. Alla anställda på Shoemed får löpande produktkunskap genom något vi kallar för "skoskolan". Som specialist vill vi vara "up to date" med kunskapen för att kunna erbjuda bästa möjliga service till våra kunder.

Hos oss möts man av ett härligt familjärt arbetslag där kollegor peppar varandra för att gemensamt nå våra mål.

-

Vi behandlar endast ansökningar med komplett CV och Personligt brev.

OBS! Kort ansökningsperiod! Tjänsten kan komma att tillsättas innan söksperiodens slutdatum.

Shoemed AB