Office Coordinator

OmrådeStockholm
Publicerad2025-12-15
Ansök senast2025-12-22

Om jobbet

Office Coordinator - långsiktigt konsultuppdrag

Som Office Coordinator utgör du ett administrativt och organisatoriskt stöd till beställarens platsorganisation. Du bidrar till ordning, spårbarhet och kvalitet i projektets administrativa processer och säkerställer att dokumentation, kommunikation och rapportering sker enligt fastställda rutiner och krav. Genom ditt arbete skapar du förutsättningar för projektledningen att fokusera på det tekniska, ekonomiska och strategiska genomförandet.

I rollen arbetar du nära platschef, byggledare, tekniska specialister, konsulter och KMA-funktioner. Du ansvarar för att projektets dokument- och informationshantering fungerar effektivt, att möten planeras och dokumenteras samt att beslut och åtgärder följs upp. Du fungerar även som ett praktiskt stöd till platsorganisationen i den dagliga verksamheten och bidrar till ett strukturerat och transparent arbetssätt.

Uppdraget innefattar bland annat att:

administrera dokumenthanteringssystem och säkerställa korrekt versionshantering

planera och samordna bygg- och samordningsmöten samt föra protokoll

följa upp beslut, åtgärder och tidsfrister

sammanställa rapporter, lägesbilder och beslutsunderlag

stödja arbetet inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av administrativt arbete inom bygg- eller anläggningsprojekt och som är van att arbeta strukturerat i projektmiljö. Du har god systemvana, är kommunikativ och trivs i en samordnande roll med många kontaktytor. Som person är du noggrann, självgående och trygg i en föränderlig miljö.

Kravprofil

Gymnasial utbildning, gärna kompletterad med YH- eller högskoleutbildning inom bygg, anläggning, administration eller projektledning

Flera års erfarenhet av administrativt arbete inom bygg- eller anläggningsprojekt

God kännedom om entreprenadjuridik (AB/ABT) samt byggprocessens olika skeden

Erfarenhet av arbete i dokumenthanteringssystem, exempelvis Byggnet, SharePoint, Interaxo, CDE, Aconex eller ProjectPlace

Mycket god datorvana och erfarenhet av Microsoft 365 (Excel, Word, Outlook, Teams)

Grundläggande förståelse för tidplanering och projektekonomi

Om A-Talent Tech

A-Talent Tech arbetar nischat med rekrytering och konsultuthyrning av teknisk kompetens. Våra rekryteringsspecialister har god teknisk förståelse och tillsammans med experter inom executive search hittar och rekryterar vi även de mest svårfunna kompetenserna till er organisation.

Låter det intressant?

Låter det intressant är du välkommen att söka tjänsten. Tillsättning kommer ske löpande så vänta inte med din ansökan! Vid eventuella frågor, kontakta ansvarig Johanna Nilsson, johanna.nilsson@atalent.se

A-Talent Tech Management Sweden AB

FöretagA-Talent Tech Management Sweden AB
Visa alla jobb för A-Talent Tech Management Sweden AB

Liknande jobb

Projektadministratör | Manpower | Karlskoga

Manpower AB

Karlskoga11/12 - 18/12
Rekommenderat2 dagar kvar