Löneadministratör

OmrådeStockholm
Publicerad2025-11-13
Ansök senastÖppet tills vidare

Om jobbet

We are Posti, a versatile, modern, and international logistics expert with 400 years of experience. Today, we connect people and businesses by delivering information, emotions, and goods with the help of 15,000 experts across the Nordics and Baltics. We make everyday life easier for you, businesses, and society while building a more sustainable future for us all.

Om rollen

Vi söker nu en löneadministratör som vill vara en viktig del av vår fortsatta tillväxtresa. Här får du möjlighet att arbeta brett inom hela löneprocessen - från ax till limpa - samtidigt som du växer i rollen tillsammans med ett engagerat och kunnigt team.

Du blir en del av vårt löne- och HR-team och rollen utgår från vårt huvudkontor i Stadshagen, Stockholm. Din närmsta kontakt är Teamlead, medan du rapporterar till HR Business Partner. Detta är ett vikariat på 1 år med eventuell möjlighet till förlängning.

Dina arbetsuppgifter

Som löneadministratör hos oss kommer du att arbeta med hela löneprocessen, bland annat:
  • Förberedelse, kontroll, lönekörning och efterarbete av löner (så som rapporter till organisationen etc.)
  • Hantering av AGI-avstämningar och andra löpande kontroller
  • Stöd vid årsrutiner och semesterhantering
  • Hantera anmälningar och förfrågningar till Försäkringskassan, Kronofogden och rapportering till SCB


Du ansvarar för en egen lönekörning, men har stöttning av erfarna kollegor. Det finns också utrymme att utvecklas inom fler delar av löneområdet på sikt.

Vem är du?

Du är noggrann, nyfiken och trivs i en miljö där du får ta ansvar. Du har ett öga för detaljer men ser också helheten och du gillar att bidra till förbättringar i processer och rutiner.

Vi ser att du har:
  • Eftergymnasial utbildning inom lön, ekonomi eller HR
  • 1-3 års erfarenhet av lönearbete
  • God förståelse för hela löneflödet
  • Erfarenhet av att tolka kollektivavtal och olika anställningsformer
  • Goda kunskaper i svenska, tal och skrift
  • En trygghet i Office-paketet


Meriterande:
  • Erfarenhet av Agda
  • Tidigare arbete inom bemanning eller transportbranschen
  • Engelska i tal och skrift


Hos oss får du arbeta i en organisation som är i ständig utveckling. Här är det högt i tak, korta beslutsvägar och en kultur där vi stöttar varandra, har kul tillsammans och uppmuntrar initiativ. I denna roll värdesätter vi prestigelöshet, ansvarstagande och ett genuint intresse för lön och människor.

Urval sker löpande - välkommen med din ansökan!

If you have any additional questions, please contact:

Rebecca.Jansin@posti.com

Our common values -reliable, respectful, progressive- guide everything we do. Read more!

Aditro Logistics AB

FöretagAditro Logistics AB
Visa alla jobb för Aditro Logistics AB

Sök efter fler liknande jobb

Liknande jobb

Lönehandläggare till Region Norrbotten, Boden / Luleå

Region Norrbotten

Luleå13/11 - 7/12
2 dagar kvar