Kundtjänstmedarbetare

OmrådeGotland
Publicerad2025-12-02
Ansök senast2026-02-28

Om jobbet

Kundtjänstmedarbetare - Gotlandsbuss

Gotlandsbuss är en viktig del av Gotlands samhällsservice. Varje dag hjälper vi resenärer att ta sig till arbete, skola, fritidsaktiviteter och hem igen. Vår kundtjänst spelar en central roll i detta arbete, den är navet där information, service och trafik möts.

Vill du arbeta i en roll där service och problemlösning är i fokus?

Vi söker nu en kundtjänstmedarbetare till Visby busstation.

Anställning och uppdrag

Du kommer att vara anställd av Gotlandsbuss AB, men det huvudsakliga arbetsuppdraget utförs för vår uppdragsgivare inom den gotländska kollektivtrafiken. Rollen innebär därför nära samarbete med både Gotlandsbuss organisation och externa trafikfunktioner.

Arbetsuppgifter

Som kundtjänstmedarbetare är du ofta den första kontaktpersonen för våra resenärer. Du hanterar både direkta frågor och mer komplexa ärenden via telefon, kundtjänstlucka och digitala kanaler.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

Hantering av inkommande samtal enligt kundtjänstavtal

Registrering och uppföljning av kundärenden i Infracontrol och PeekaBoo

Bemanning av kundtjänstluckan under öppettider

Hantering och ordning av hittegods, inklusive kontakt med polis vid behov

Försäljning av biljetter och kundkort

Publicering av störningsmeddelanden när situationer uppstår.

Löpande kassaredovisning

Uppföljning och registrering av turer som inte blivit körda eller inte passerat hållplatser, i avvikelsehanteringssystemet

Arbetet är varierat, kundnära och innebär både rutinarbete och situationer som kräver snabb bedömning.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

Erfarenhet av serviceyrken eller kundtjänstarbete

God kommunikationsförmåga och trygg telefonvana

God datorvana och förmåga att arbeta i flera system samtidigt

God svenska i tal och skrift

Meriterande:

Erfarenhet av kollektivtrafik, logistik eller annan samhällsservice

Erfarenhet av ärendehanteringssystem, gärna Infracontrol

Kassavana eller administrativ erfarenhet

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen behöver du vara:

Serviceinriktad och tycka om att möta människor

Strukturerad och noggrann, särskilt i ärendehantering och kassaprocesser

Lugn och stresstålig, då arbetsbelastningen kan variera

Ansvarsfull och självgående

Samarbetsvillig, med god förmåga att kommunicera med kollegor och andra funktioner

Placering och omfattning

Tjänsten är placerad på Visby Busstation

Omfattning: Visstidsanställning

Anställningsform: Sommarjobb, Juni-Juli-Augusti.

Ansökan

Låter det här som en roll där du skulle trivas och utvecklas?

Vi ser fram emot din ansökan!

GotlandsBuss AB

Liknande jobb

Servicedesk till Länstrafiken Norrbotten

Bravura

Luleå4/12 - tills vidare