Om jobbet
Nu söker vi en ny medarbetare till vår Servicedesk i Halmstad. Vi ser gärna sökande med olika erfarenheter och kompetenser. Det är värdefullt för oss när vi bygger starka och långsiktigt fungerande lag.
Vi träffar dig gärna för att prata om möjligheterna hos oss!
IT-supporttekniker på Advania
I rollen som IT-supporttekniker inom Advanias Servicedesk är du en problemlösare och tekniker med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du har möjlighet att få djupare insyn i olika IT-miljöer och hitta lösningar på kluriga IT-problem.
Vi tar emot ärenden över telefon och e-post och strävar efter att ge våra kunder så bra support som möjligt, så fort som möjligt. Vi tror att en viktig del av det är kompetenta medarbetare i hela supportorganisationen.
Hos oss arbetar du bland annat med:
Vi söker dig som kan utgå från Halmstad.
Vad vi söker hos dig
För att du ska trivas i rollen som IT-supporttekniker hos oss ser vi att du är serviceinriktad och noggrann. Du är en lagspelare som gillar att jobba i grupp men har ett eget driv och intresse. Du trivs i en miljö där vi delar kunskap med varandra och ligger i framkant vad beträffar tjänster och teknik.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av serviceyrken, en relevant utbildning och är flytande i svenska i både tal och skrift. Du har en förståelse och stort intresse för IT.
Några av de saker som är meriterande är:
Vi ser fram emot din ansökan!
Visa gärna ditt intresse så snart som möjligt då vi intervjuar löpande. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrunder, erfarenheter och synsätt, eftersom vi vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och stärker såväl effektivitet som kreativitet i vårt arbete.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomgår våra slutkandidater en obligatorisk bakgrundskontroll, en för oss kvalitativ kontroll inför ett anställningsbeslut. Advania samarbetar även med Ljung & Sjöberg för en proaktiv arbetsplats kopplat till alkohol och droger.
Tveka inte att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.
Specialistområden Managed Services Provider Roll Support Technician Platser Halmstad
- Har du tidigare erfarenhet av IT-support och vill ha en trygg arbetsgivare som tänker långsiktigt?
- Vill du tillhöra ett team där utveckling och harmoni är hörnstenar?
Vi träffar dig gärna för att prata om möjligheterna hos oss!
IT-supporttekniker på Advania
I rollen som IT-supporttekniker inom Advanias Servicedesk är du en problemlösare och tekniker med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du har möjlighet att få djupare insyn i olika IT-miljöer och hitta lösningar på kluriga IT-problem.
Vi tar emot ärenden över telefon och e-post och strävar efter att ge våra kunder så bra support som möjligt, så fort som möjligt. Vi tror att en viktig del av det är kompetenta medarbetare i hela supportorganisationen.
Hos oss arbetar du bland annat med:
- Ta emot ärenden från våra kunders användare och ge ett bra bemötande.
- Hantering av klientdatorer, servrar och mobiltelefoner.
- Active Directory administration.
- Följa upp och slutföra våra användares ärenden med fokus på kundnöjdhet.
- Identifiera och rapportera återkommande problem inom Advanias supportleverans.
Vi söker dig som kan utgå från Halmstad.
Vad vi söker hos dig
För att du ska trivas i rollen som IT-supporttekniker hos oss ser vi att du är serviceinriktad och noggrann. Du är en lagspelare som gillar att jobba i grupp men har ett eget driv och intresse. Du trivs i en miljö där vi delar kunskap med varandra och ligger i framkant vad beträffar tjänster och teknik.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av serviceyrken, en relevant utbildning och är flytande i svenska i både tal och skrift. Du har en förståelse och stort intresse för IT.
Några av de saker som är meriterande är:
- Erfarenhet av att jobba i Servicedesk med IT-support eller teknisk support.
- Förmåga att genomföra felsökning med hjälp av logiskt tänkande.
- Kunskap inom exempelvis Windows Server och Klient, Apple MacOS, Active Directory, Office 365, Microsoft Endpoint Manager, nätverk, hårdvara, ärendehanteringssystem (extra meriterande om du är bekant med ServiceNow).
Vi ser fram emot din ansökan!
Visa gärna ditt intresse så snart som möjligt då vi intervjuar löpande. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrunder, erfarenheter och synsätt, eftersom vi vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och stärker såväl effektivitet som kreativitet i vårt arbete.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomgår våra slutkandidater en obligatorisk bakgrundskontroll, en för oss kvalitativ kontroll inför ett anställningsbeslut. Advania samarbetar även med Ljung & Sjöberg för en proaktiv arbetsplats kopplat till alkohol och droger.
Tveka inte att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.
Specialistområden Managed Services Provider Roll Support Technician Platser Halmstad
Advania AB
FöretagAdvania AB
Visa alla jobb för Advania AB