NDP IT AB
IT-supporttekniker - Domstolsverket
Om jobbet
Sveriges Domstolar söker nu en erfaren IT-supporttekniker för ett uppdrag i deras supportteam vid Domstolsverket i Jönköping. Uppdraget innebär att stötta Sveriges Domstolars cirka 7500 användare inom andralinjens IT-support och är en viktig del i att säkerställa en stabil och effektiv IT-miljö för landets rättsväsende.Om uppdraget
Du blir en del av ett team på fem personer som tillsammans ansvarar för att ge användarstöd via telefon och ärendehanteringssystem. IT-miljön omfattar omkring 10 000 datorer, 4 000 mobiltelefoner och 800 skrivare, vilket ställer höga krav på ständig teknisk uppdatering och servicekvalitet.
Arbetsuppgifter:
Felsökning av mjukvara och hårdvara
Andralinje support
Dokumentation och framtagning av guider
SKA-krav (obligatoriska krav)
Kompetensnivå 3 enligt bilaga "Kompetensnivåer" (4 års erfarenhet inom området, självständig arbetsförmåga).
Erfarenhet av IT-support i supportfunktion.
Behärska flytande svenska i tal och skrift.
Goda kunskaper i Windows.
Erfarenhet av Microsoft-produkter.
Egenskaper:
Flexibel
Bra samarbetsförmåga
Serviceinriktad
Strukturerad
Bra problemlösande analysförmåga
Kundfokus
Initiativtagande
Ansvarstagande
Uppdragsfakta
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse
Omfattning: 100%
Placeringsort: Domstolsverkets lokaler i Jönköping
Arbetsform: I huvudsak på plats. Distansarbete kan i undantagsfall förekomma, men måste då befinna sig inom Sverige.
NDP IT AB
FöretagNDP IT AB