NDP IT AB

IT-supporttekniker - Domstolsverket

Publicerad2025-12-16
Ansök senast2026-01-15

Om jobbet

Sveriges Domstolar söker nu en erfaren IT-supporttekniker för ett uppdrag i deras supportteam vid Domstolsverket i Jönköping. Uppdraget innebär att stötta Sveriges Domstolars cirka 7500 användare inom andralinjens IT-support och är en viktig del i att säkerställa en stabil och effektiv IT-miljö för landets rättsväsende.

Om uppdraget

Du blir en del av ett team på fem personer som tillsammans ansvarar för att ge användarstöd via telefon och ärendehanteringssystem. IT-miljön omfattar omkring 10 000 datorer, 4 000 mobiltelefoner och 800 skrivare, vilket ställer höga krav på ständig teknisk uppdatering och servicekvalitet.

Arbetsuppgifter:

Felsökning av mjukvara och hårdvara

Andralinje support

Dokumentation och framtagning av guider

SKA-krav (obligatoriska krav)

Kompetensnivå 3 enligt bilaga "Kompetensnivåer" (4 års erfarenhet inom området, självständig arbetsförmåga).

Erfarenhet av IT-support i supportfunktion.

Behärska flytande svenska i tal och skrift.

Goda kunskaper i Windows.

Erfarenhet av Microsoft-produkter.

Egenskaper:

Flexibel

Bra samarbetsförmåga

Serviceinriktad

Strukturerad

Bra problemlösande analysförmåga

Kundfokus

Initiativtagande

Ansvarstagande

Uppdragsfakta

Tillträde: Snarast enligt överenskommelse

Omfattning: 100%

Placeringsort: Domstolsverkets lokaler i Jönköping

Arbetsform: I huvudsak på plats. Distansarbete kan i undantagsfall förekomma, men måste då befinna sig inom Sverige.

NDP IT AB

FöretagNDP IT AB