Interimchef till Stöd- och administrationsavdelning

OmrådeGöteborg
Publicerad2025-11-26
Ansök senast2025-12-08

Om jobbet

Är du en trygg och modern ledare som trivs i föränderliga miljöer? Vi söker en interimchef som vill vara med och utveckla en ny stöd- och administrationsavdelning med stort strategiskt ansvar och bred verksamhet.

Om uppdraget

Kunden genomför en större omorganisation och etablerar en ny stöd- och administrationsavdelning. För att säkra styrning, struktur och framdrift söker de nu en interimchef med bred erfarenhet av offentlig verksamhet.

Uppdraget startar inom kort och sträcker sig i 4 månader, med möjlighet till förlängning upp till 24 månader. Tjänstgöringsgraden är 60-80 %, med möjlighet till högre omfattning vid behov.

Detta är ett konsultuppdrag via bemannia.

Dina arbetsuppgifter

Du leder en avdelning med flera specialistområden och yrkesgrupper, och får ett centralt ansvar i att utveckla och etablera arbetssätt för framtiden.

Leda och utveckla personalen under omorganisation och rekryteringsprocess

Snabbt sätta dig in i verksamheten och driva arbete mot uppsatta mål

Utveckla processer och genomföra förändringar

Säkerställa god samverkan internt och externt

Skapa tydliga strukturer och hållbara arbetssätt

Säkerställa efterlevnad av relevanta lagar och regelverk

Stötta förvaltningsdirektören i strategiska frågor

Bidra till helhetssyn där administration och digitalisering stödjer verksamhetens mål

Dina kvalifikationer

Erfarenhet som förvaltningschef, avdelningschef eller likvärdig roll inom kommun eller region

Dokumenterad erfarenhet av att driva digitaliseringsprojekt

Erfarenhet av att modernisera arbetssätt och administrativa processer

Stark kommunikativ förmåga, även i känsliga frågor

Meriterande

Erfarenhet av att etablera nya avdelningar eller enheter

Ledarerfarenhet inom IT- eller kommunikationsverksamhet

Erfarenhet av strategiskt arbete inom informationshantering

Vad vi erbjuder dig

Som konsult hos Bemannia får du:

En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor

Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 8 december 2025

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alicia Belila, alicia.belila@bemannia.se

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Bemannia AB (Publ.)

FöretagBemannia AB (Publ.)
Visa alla jobb för Bemannia AB (Publ.)

Sök efter fler liknande jobb

Liknande jobb

Interim HR-konsult på deltid

Bravura Sverige AB

Stockholm19/11 - tills vidare
Rekommenderat