Ekonomiassistent med känsla för service

OmrådeMalmö
Publicerad2025-11-08
Ansök senastÖppet tills vidare

Om jobbet

Om tjänsten:

Som ekonomiassistent på Alfa eCare får du en central roll på ekonomiavdelningen, ett jobb med tyngdpunkt på ekonomi och ett brett ansvar för kontoret. Du gillar variation, tar tag där det behövs och ser till att saker blir gjorda. För rätt person finns det goda möjligheter att växa när du blir varm i kläderna.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Ekonomi: löpande redovisning, kundfakturering, hantering av leverantörsfakturor, kontoavstämningar, utlägg/kvittoredovisning, stöd i kund- och leverantörsreskontra, uppföljning i Excel (listor, sammanställningar, utredningar, pivottabeller/grundläggande formler).
  • Kontor & service: bemanna telefonväxel, ta emot besökare, beställa frukost/förbrukningsmaterial/kontorsmaterial, hålla ordning i kök och mötesrum. Koordinera interna aktiviteter som frukostar, AW, kickoff och andra företagsevent - från bokning till genomförande.
  • Övrigt: löpande "fix" som gör att kontoret rullar smidigt.


Kravprofil:

För att lyckas i rollen som ekonomiassistent hos oss ser vi att du överensstämmer med följande:
  • Gymnasieutbildning med ekonomiinriktning, yrkeshögskola/yrkesutbildning inom ekonomi eller motsvarande.
  • Grundläggande koll på redovisning/kontering (debet/kredit, moms) och viljan att lära dig mer.
  • God teknisk kompetens med erfarenhet av Excel, där du är trygg med grundläggande formler, tabeller och pivottabeller.
  • Serviceinriktad & prestigelös: du trivs i en hjälpsam roll, svarar i växeln med ett leende och hoppar gärna in där behovet uppstår.
  • Strukturerad & pålitlig: ordning och reda, håller deadlines och följer upp detaljer.
  • Analytisk: du har en naturlig fallenhet för att analysera och tolka finansiella data och du kan snabbt identifiera avvikelser och förslå åtgärder.
  • Språk: du har utmärkta skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter på både svenska och engelska.
  • Meriterande: erfarenhet av ekonomisystem (t.ex. Fortnox, Visma eller motsvarande).


Om Alfa eCare:

Alfa eCares historia började för över 25 år sedan och har de senaste åren vuxit både organiskt och genom företagsförvärv. Vi levererar digitala system till kommuner, regioner och privata utförare inom flera olika verksamhetsområden, i Sverige och Norden.

Vår strävan är att tillsammans med våra kunder skapa säkra och kostnadseffektiva lösningar som skapar mesta möjliga värde för verksamheten, medarbetarna och individen. Gemensamt för alla de ursprungliga företagen har varit att utforska teknikens och digitaliseringens möjligheter för att hjälpa verksamheter inom välfärdssektorn.

Idag arbetar ca 130 personer med att utveckla, sälja och förvalta företagets digitala system för den nordiska marknaden. Bland våra kunder hittar vi ett 150-tal kommuner och många privata företag inom olika verksamhetsområden så som äldreomsorg, barnomsorg, individ och familjeomsorg, LSS, tandvård, rehabilitering och psykologi.

Övrig information
  • Start: enligt överenskommelse
  • Omfattning: heltid, tills vidare
  • Placering: Malmö
  • Frågor om tjänsten ställer du till Niklas Madestam, CFO, på niklas.madestam@alfaecare.com
  • Vi genomför intervjuer löpande så skicka gärna in din ansöka så snart som möjligt


Avdelning Finance and Administration Roll Economy Platser Malmö Distansarbete Tillfälligt distansarbete

Alfa eCare AB

Liknande jobb

Redovisningsekonom och controller till Monvir

Bravura Sverige AB

Göteborg22/10 - tills vidare
Rekommenderat