Winn Scandinavia AB

Digital Marketing Specialist sökes!

OmrådeÖrebro
Publicerad2025-12-15
Ansök senast2026-01-14

Om jobbet

Winn Scandinavia är ett företag inom ljudlösningar, med en tillväxtresa som få i branschen kan matcha. Våra egna varumärken som GAS, DLS och Dynavoice är hjärtat i allt vi gör. Bakom oss finns över 20 års erfarenhet av detaljhandel, både online och i fysisk butik genom bland annat BRL Electronics och Ljudfokus. Nu söker vi en Digital Marketing Specialist som vill bygga starka varumärken och bidra till vår tillväxt, med kultur och känsla som grund och med betalda kanaler som huvudspår.

Digital Marketing Specialist inom sociala medier, content och paid

Vill du jobba med varumärken som redan har en stark målgrupp, men som ska växa och bli ännu större?

Vill du skapa annonser som får folk att stanna i flödet, känna något och klicka vidare?

Vill du testa nytt, optimera hårt och se resultatet direkt i både försäljning och varumärkeskännedom?

Hos oss vill vi skapa marknadsföring som gör avtryck. Vi bygger varumärken som vår målgrupp kan identifiera sig med och vilja vara en del av. Vi bygger kultur kring ljud på ett nördigt och avslappnat sätt, med tempo, tydlighet och kvalitet.

Det här är rollen för dig som trivs när det är både kreativt och datadrivet. Du gillar att analysera, förbättra och se helheten genom hela kundresan, från första interaktion till köp och återaktivering. Du vill vara en tydlig del av vår tillväxt.

"Vi söker en person som kan driva tillväxt genom hög räckvidd och starka varumärken som berör. Du bör gilla att nörda ner dig i data och våga testa nya annonser, samtidigt som du är kreativ och bra på att skapa hooks," säger Marcus Kindbom, Chief Marketing Officer på Winn Scandinavia.

Om rollen

Som Digital Marketing Specialist spelar du en viktig roll i vårt marknadsteam. Du driver våra betalda digitala kanaler framåt med tydligt fokus på performance och sociala medier. Du jobbar nära e handel, content och design och ser till att det vi gör håller rätt nivå, både visuellt, tonalitetsmässigt och kommersiellt. Du är prestigelös i ditt arbetssätt och letar nyfiket efter nya sätt att öka effekten av det du gör.

Vi vill ha någon som kan ta ett grepp om helheten, från idé och brief till kampanj, optimering och lärdomar som gör nästa version bättre.

Det du kommer göra på riktigt

Paid och performance

Sätta upp, optimera och skala kampanjer i Meta och andra relevanta kanaler

Driva kreativa tester med hooks, budskap, creators, UGC, format och målgrupper

Arbeta mot tydliga mål som trafik, konvertering och ROAS eller CPA, utan att tappa varumärket

Creative och samarbete

Ta fram kreativa underlag och hypoteser tillsammans med teamet, särskilt vår content creator

Säkerställa att materialet matchar syfte, målgrupp och tonalitet

Bygga ett arbetssätt för att fånga lärdomar, vad som funkar, varför det funkar och hur vi skalar det

Analys

Följa upp resultat i GA4 och plattformsdata

Dra slutsatser och omsätta dem till konkreta förbättringar

Rapportera KPI:er tydligt och regelbundet så att det är lätt att förstå vad som händer

Kanske sitter du på något extra vi behöver?

Erfarenhet kring nyhetsbrev och CRM

Skapande av landningssidor, uppdateringar på site och grundläggande SEO

Samarbete med extern partners och performance byråer?

Erfarenhet av Google Ads, Bing Ads eller andra marknadsföringsplattformar

Vi tror att du är

Kreativ med smak och du ser direkt vad som känns rätt

Datadriven utan att bli stel, du gillar siffror för att de hjälper dig vinna

Snabb men noggrann, du levererar ofta men släpper inte igenom slarv

Strukturerad, du har koll på plan, deadlines och flöden

Nyfiken och trygg, du testar, lär dig och tar ansvar

Erfarenhet vi gärna ser

Praktisk erfarenhet av paid social och optimering, gärna med Meta som bas

Erfarenhet av att arbeta med kreativa tester och annonstexter som fångar intresse

Grundläggande förståelse för GA4 och uppföljning

Erfarenhet av Google Ads eller Bing Ads är meriterande

Förmåga att jobba nära content och creative, både genom egna insatser och via brief

Du behöver inte kunna allt från dag ett. Det viktiga är att du tar reda på hur man gör, gör det, och gör det bättre nästa gång.

Varför Winn Scandinavia?

Du får arbeta med egna varumärken och en målgrupp som är passionerad och bryr sig på riktigt

Du får se effekten av ditt jobb direkt i varumärkeskännedom, trafik och försäljning

Du får ett team med tempo, ansvar och korta beslutsvägar

Du får vara med på en resa där vi ska växa ännu mer internationellt

Winn Scandinavia AB

FöretagWinn Scandinavia AB