Dansktalande IT-supporttekniker
Om jobbet
Har du tidigare arbetat med IT-support och är en fena på Windows, Active Directory, Office 365, Microsoft Endpoint Manager samt nätverk? Vi söker en serviceinriktad person med stort tekniskt intresse! Hos oss får du möjlighet att ständigt utvecklas och tillsammans med ett härligt team leverera förstklassig support till våra kunder.
Som IT-supporttekniker på Advania
Som IT-supporttekniker i Advanias Servicedesk är du en problemlösare och tekniker med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du får en djupare insyn i olika IT-miljöer och möjligheten att hitta lösningar på kluriga IT-problem.
Inom vår Servicedesk arbetar vi utan uppdelning mellan första och andra linjen. Vi delar istället på inkommande ärenden samtidigt som vi gör vårt bästa för att lösa så många ärenden som möjligt i första supportteamet. Det är viktigt för oss att våra kunder får så bra support som möjligt så fort som möjligt och vi tror att en viktig del av det är kompetenta medarbetare i hela supportorganisationen.
Hos oss arbetar du bland annat med:
Vad vi söker hos dig
För att du ska trivas i rollen som IT-supporttekniker hos oss ser vi att du är serviceinriktad, noggrann och stresstålig. Du är en lagspelare som gillar att jobba i grupp. Du trivs i en miljö där vi delar kunskap med varandra och ligger i framkant vad beträffar tjänster och teknik. Vi pratar svenska på kontoret, men i just denna roll behöver man även vara dansktalande.
Lite av det vi värdesätter hos dig är:
Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en dynamisk miljö där vi satsar på både individuell och gemensam kompetensutveckling. Du kommer att vara en del av ett engagerat team som arbetar tillsammans för att leverera förstklassig support till våra kunder.
Vi ser fram emot din ansökan!
Visa gärna ditt intresse så snart som möjligt då vi intervjuar löpande. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder, erfarenheter och synsätt, eftersom vi vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och stärker såväl effektivitet som kreativitet i vårt arbete.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, för att öka medvetenheten om våra framtida medarbetare. Advania samarbetar även med Ljung & Sjöberg för en proaktiv arbetsplats kopplat till alkohol och droger.
Tveka inte att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.
Specialistområden Managed Services Provider Roll Support Technician Platser Göteborg Citygate
Som IT-supporttekniker på Advania
Som IT-supporttekniker i Advanias Servicedesk är du en problemlösare och tekniker med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du får en djupare insyn i olika IT-miljöer och möjligheten att hitta lösningar på kluriga IT-problem.
Inom vår Servicedesk arbetar vi utan uppdelning mellan första och andra linjen. Vi delar istället på inkommande ärenden samtidigt som vi gör vårt bästa för att lösa så många ärenden som möjligt i första supportteamet. Det är viktigt för oss att våra kunder får så bra support som möjligt så fort som möjligt och vi tror att en viktig del av det är kompetenta medarbetare i hela supportorganisationen.
Hos oss arbetar du bland annat med:
- Ta emot ärenden från vår kunds användare och ge ett bra bemötande
- Hantering av klientdatorer, konton och mobiltelefoner
- Active Directory
- Följa upp och slutföra våra användares ärenden med fokus på kundnöjdhet
- Identifiera och rapportera återkommande problem inom Advanias supportleverans
Vad vi söker hos dig
För att du ska trivas i rollen som IT-supporttekniker hos oss ser vi att du är serviceinriktad, noggrann och stresstålig. Du är en lagspelare som gillar att jobba i grupp. Du trivs i en miljö där vi delar kunskap med varandra och ligger i framkant vad beträffar tjänster och teknik. Vi pratar svenska på kontoret, men i just denna roll behöver man även vara dansktalande.
Lite av det vi värdesätter hos dig är:
- Stort eget intresse och driv
- Erfarenhet av att jobba i Servicedesk med IT-support eller teknisk support
- Kunskap inom exempelvis Windows Server och Klient, Active Directory, Office 365, Microsoft Endpoint Manager, nätverk, hårdvara, ärendehanteringssystem (meriterande om du är bekant med ServiceNow)
- Förmåga och intresse att genomföra felsökning
- Relevant utbildning
Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en dynamisk miljö där vi satsar på både individuell och gemensam kompetensutveckling. Du kommer att vara en del av ett engagerat team som arbetar tillsammans för att leverera förstklassig support till våra kunder.
Vi ser fram emot din ansökan!
Visa gärna ditt intresse så snart som möjligt då vi intervjuar löpande. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder, erfarenheter och synsätt, eftersom vi vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och stärker såväl effektivitet som kreativitet i vårt arbete.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, för att öka medvetenheten om våra framtida medarbetare. Advania samarbetar även med Ljung & Sjöberg för en proaktiv arbetsplats kopplat till alkohol och droger.
Tveka inte att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.
Specialistområden Managed Services Provider Roll Support Technician Platser Göteborg Citygate
Advania AB
FöretagAdvania AB
Visa alla jobb för Advania AB